Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Hej alla ni som driver webbutik!!

Inlägg 1 av 12

2005-03-14, kl 12:48

inka

inka

Inlägg: 3

Hej alla ni som driver webbutik!!

Är det någon som vill dela med sig av sina kunskaper och erharenheter till mig som är "novis"?
Allt från bra e-handelssystem, har tittat på e-handel.se.Någon som erfaren het av det eller annat som fungerar bra till vettigt pris?
Hur är det bästa sättet att leverera till kunden och sist men inte minst..är det någorlunda lönsamt?? Kan man jämställa det med ett normalt delitdsjobb/lön?
Jag hade tänkt sälja inredningsprodukter och smycken.
Jättetacksam för svar och synpunkter!

Mvh inka

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2005-03-14, kl 20:37

username

Johan
Hagert

Inlägg: 1

Det finns en uppsjö med olika e-handelslösningar. Själv så använder jag ocCommerce som är gratis men som kräver en del pulande för att det ska bli bra. E-butik.se har jag också testat och den är mycket användarvänlig men inte speciellt flexibel dessutom så kostar den en del.

Inom Sverige så finns det väl inte så många andra fraktalternativ än posten och bussgods.

Med pay-read.se så kan du ta emot kortbetalningar ganska billigt.

Ang. lönsamhet så är det naturligtvis beroende på vilka marginaler du har och hur mycket du säljer.

Tänk på att folk i allmänhet är lite restriktiva när det gäller e-handel så se till att shoppen ser seriös och förtroendeingivande ut. Villkor och dyl är också viktigt. Kolla hur andra har gjort för inspiration men kopiera inte rakt av - det är lågt... =)

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2005-03-15, kl 12:38

inka

inka

Inlägg: 3

Tack Johan!
Jag ska kolla runt bland andra e-handelslösningar och pay-read! Nej kopiera är fult ,men som sagt lite inspirationer och ideér är inte fel!
Ha det bra!

Mvh Inka

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2005-03-22, kl 12:37

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

Citat:

Ursprungligen postat av:

Är det någon som vill dela med sig av sina kunskaper och erharenheter till mig som är "novis"?
Allt från bra e-handelssystem, har tittat på e-handel.se.Någon som erfaren het av det eller annat som fungerar bra till vettigt pris?
Hur är det bästa sättet att leverera till kunden och sist men inte minst..är det någorlunda lönsamt?? Kan man jämställa det med ett normalt delitdsjobb/lön?
Jag hade tänkt sälja inredningsprodukter och smycken.
Jättetacksam för svar och synpunkter!

Mvh inka



Hej,

E-handel är ett väldigt billigt och enkelt sätt att nå ut med sina produkter, du har ju Internet som säljare 24 h om dygnet! Jag rekommenderar e-butik.se och även midicart asp som du kan söka rätt på i Google, det viktigast med en e-butik är att synas, tips på det finner du på internetworld.se lycka till! p.s allt går att sälja på nätet bara man vill:)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2005-03-25, kl 11:42

username

Stellan
Haakenstad

Inlägg: 1

Ett mycket kostnadseffektivt alternativ finner du på www.dinbutik.nu
Här ingår korbetalning och du får all hjälp med installation och drift. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2005-05-22, kl 10:23

username

Marie
Lindblom
Lindblom
Jo

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej,
själv kör jag med osCommerce med min shop textilhimlen.com
visst måste man pysslar något. men man lär sig en hel del och sparar mycket pengar. som hemmafixare tog det ungefär 3 månader att får shopen som den är nu. det finns ett bra forum på svenska till osCommerce, där jag fick mycket hjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2005-05-22, kl 10:24

username

Marie
Lindblom
Lindblom
Jo

Inlägg: 5

Hej!
Jag använder också osCommerce och undrar var jag hittar det svenska forumet du nämnde?

mvh/Filippa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2005-06-29, kl 12:03

username

Marika
Lantz

Inlägg: 28

Jag säljer själv bra webbutiker.
Här är en version av webshopen jag själv kommer att börja använda när den är klar: http://www.evilcomputing.com/~jelly

Den är just nu under uppbyggnad men blir klar innan hösten.

Där kan du se hur den är uppbyggd, tyvärr kan jag inte lämna ut lösen ännu.
Den är otroligt smidig att administrera och den kostar UNDER 10 000:- vilket inte många liknande gör. Värdet är ca 50 000:- enligt utomstående.

Hör av dig om du vill slippa trista systen som osCommerce eller dylikt!

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2005-09-23, kl 00:43

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Ett eget företag kan du aldrig jämföra med en anställning, aldrig! Det handlar om att ha entreprenörsanda och tro på det man gör. Men man kan ju alltid behöva lite hjälp i starten och det kan jag ställa upp med om du är inne på att sälja eböcker vill säga:

http://www.pr-publishing.com/Saljbrev/Webbplats

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2005-09-23, kl 00:46

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Ursäkta! Jag läste slarvigt. Du vill sälja något helt annat, då tar jag tillbaka erbjudandet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2