Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp med tillverkning i glas

Inlägg 1 av 7

2005-03-16, kl 10:27

username

Medlem
#26093

Inlägg: 3

Hjälp med tillverkning i glas

Har en produktidé i glas/plast. Tips och idéer mottages tacksamt om vart man vänder sig för att ta fram ett antal billiga prototyper och hur man går tillväga i fortsatta processen?
//Susan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-03-21, kl 14:40

username

Ola
Wikström

Inlägg: 5

jag är nyfiken på exakt samma sak. har försökt med alla glasbruk i småland utan något vidare resultat. de är lite för dyra och ointresserade.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-03-21, kl 14:46

username

Medlem
#26093

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

jag är nyfiken på exakt samma sak. har försökt med alla glasbruk i småland utan något vidare resultat. de är lite för dyra och ointresserade.


Kan Baltländerna eller Polen vara ett alternativ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-03-22, kl 14:40

username

Susanne
Cederholm

Inlägg: 62

Ta kontakt med svenska ambassaden i respektive land.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-04-07, kl 17:09

username

Medlem
#7817

Inlägg: 1

Hej
kan ni inte ta kontakt med en student på Växjö universitet eller någon annan högskola som har glasblåsning som kurs som kan tänka sig att hjälpa er. Hör av er till en lärare eller sätt upp lappar på skolorna så är det säkert någon som nappar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-04-12, kl 17:01

username

Peter
Peony

Inlägg: 31

Det är dyrt att göra glas här i Sverige. Och Sverige är ett litet landet och marknad hur ser den ut? Annars har jag en del glasprodukter, är ni intresserad att vara min återförsäljare eller... [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-07-11, kl 01:02

username

Dan
Jonsson

Inlägg: 3

Vet inte hur du tänkt dig men kolla här för en som har egen glasugn och gör konstverk http://www.nymanen.com/atelje/svenska/glas.htm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat