Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

web shop

Inlägg 1 av 5

2005-03-22, kl 14:54

izbell

izbell

Inlägg: 6

web shop

Hejsan, jag funderar på att starta en web shop, dvs försäljning av varor genom internet. Jag tänkte göra en seriös satsning med detta och det lär gå åt en hel del tid för planering och marknadsföring. Därför undrar jag om man kan få starta-eget-bidrag för detta?

Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-03-27, kl 08:24

username

Susanne
Cederholm

Inlägg: 62

Det får du ta upp med Arbetsförmedlingen, för det är dom som ger godkännande och sen Försäkringskassan som betalar ut pengarna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-03-31, kl 18:41

Murvel

Murvel

Inlägg: 12

Se till att du går på A-kassa först bara. Gör du inte det så får du bara ett fjuttbelopp i startaegetbidrag (Har du riktig A-kassa så är det den som byter namn till startaegetbidrag).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-04-03, kl 10:12

username

Andreas
Ljunggren

Inlägg: 7

Ett första steg kan vara att sätta upp en butik med minimalt innehåll, så att du ser om det känns rätt för dig, exempelvis webshopper.se ger dig ju möjligheten att testa gratis under en period.
På detta sätt kan du visa upp för AF att du faktiskt är seriös :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-05-15, kl 20:14

username

Johan
Lindstedt

Inlägg: 13

Hej,

Vi håller samma låga pris som Webshopper, men har ett helt eget system som är framtaget under många års utveckling.

Webshopper bygger på Os Commerce vilket i grunden är gratis. I våra priser ingår både webbhotell samt support via e-post & telefon.

Du kan även starta en helt egen testbutik, helt gratis och prova i upp till 60 dagar(!) för att se om det kan passa dig.
Titta gärna in på vår hemsida - www.starweb.se

Mvh
Johan, Starweb.se

Mvh
Johan på Starweb.se - Ehandelslösningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat