Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta bar/klubb!

Inlägg 1 av 4

2005-03-22, kl 15:24

username

Adam
Herera

Inlägg: 1

Starta bar/klubb!

Hello,

Är i tankarna på att starta upp en bar/klubb men lyckats inte hitta någon hemsida med bra information om försäljning av alkohol och om spelning av hög musik. Hur man går till väga för att starta en bar/klubb rent juridiskt?

Skulle uppskatta information om vart man kan vända sig för mer information så jag kan gå vidare med mitt bygge.

Tack,
Adam Herera

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-03-24, kl 15:48

username

Tommy
Malmqvist

Inlägg: 4

Hej, jag har också tänkt på det. Börja med att hyra en klubb och lär dig hur allt funkar och få bra kontakter med folk i branchen, prata med dom hur dom gjorde osv. Sen kan du börja tänka på öppna eget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-02, kl 21:12

username

Johan
Waldow

Inlägg: 1

Tja adam! Jag går också i tankarna att starta club/bar. Jag har främst tänkt mig i malmö/lund området. Var planerar du?? Jag letar efter någon till delägarskap, då det är lättare när man kan dela upp ansvaret..
Mvh Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-06-26, kl 16:49

username

Minna
Hedlund

Inlägg: 6

Gör inte det! Har haft restauranger nu i 8 år och det är omöjligt att käna pengar på det om man inte kör svart! Gör någonting annat istället. Även om du har fullt och bra inköpspriser, låg hyra mm så funkar det ändå inte då ingen vill betala 100kr för en stor stark!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat