Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Husvagnar

Inlägg 1 av 5

2003-08-05, kl 13:18

username

Stefan
Lindberg

Inlägg: 1

Husvagnar

Hej!

Jag funderar på att starta ett företag som lagar fuktskador i husvagnar och husbilar, samt om och tillbyggnad av inredning på dessa, Jag tror att detta skulle fungera men är lite osäker. Är det någon som har något tips eller något sådant?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-02-16, kl 02:06

username

Henrik
Johansson

Inlägg: 8

Har inte med din fråga att göra men har iaf med husvagnar att göra. Vet en snubbe som hyr ut billigare husvagnar till barnfamiljer och det går bra. Kanske en bisyssla till ovannämda...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-07-01, kl 18:21

username

Stefan

Inlägg: 3

Hej,
Hör av dig till mig via [email protected] så får vi snacka lite. Jag har själv lite idéer om verksamhet inom snarlikt område.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-07-13, kl 15:29

username

Ola
Svensson

Inlägg: 25

Gå in på rentawreck.se och kika lite. Är ju inom samma kategori med begagnade fordon fast husvagnar istället för bilar. Mycket populärt och lönsamt.

Ola

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-09-21, kl 20:19

username

Stefan
Beskow

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej! Tanken är god, behovet förmodligen stort - men... finns det tillräcklig lönsamhet i detta? Vilka är tänkta målgrupper för verksamheten? Privatpersoner? Företag? För att verksamheten skall kunna löna sig måste du finna verkligt billiga objekt. Du måste pruta stenhårt. Ett problem med fuktskadade objekt är att man aldrig riktigt kan vara säker på att man verkligen har lyckats få bort fukten vid en renovering. Vidare måste du kanske riva ur hela inredningen, göra om och täta ytterväggar och innerväggar, etc. MYCKET JOBB - tror du att du får igen lagd arbetstid vid försäljning??? JAg har själv prövat på att köpa en ytterst billig husvagn med liten fuktskada i tanke att renovera upp och sälja med förtjänst. Det var bara det att ju mer jag öppnade och letade efter fukt, desto mer fukt hittade jag. DEt slutade med att jag sålde eländet billigt.

Jag funderar på att starta ett företag som lagar fuktskador i husvagnar och husbilar, samt om och tillbyggnad av inredning på dessa, Jag tror att detta skulle fungera men är lite osäker. Är det någon som har något tips eller något sådant?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat