Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Domän

Inlägg 1 av 8

2005-03-31, kl 13:31

username

Christian
Fredh

Inlägg: 1

Domän

Hejsan!
Vill starta Internet-baserad verksamhet, vill då ha egen domän och någonstans att lägga upp sidan. Vart är bäst att kolla efter domäner och webbhotell, vill ha det så billigt som möjligt eftersom jag inte behöver mycket utrymme? Vad ligger det på för prisklasser ungefär? Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-03-31, kl 13:51

username

Lena

Inlägg: 6

Då skulle jag vilja rekommendera Space 2 U (www.space2u.com), de har konton från 25 kr/månad, stödjer de flesta tekniker, har en suverän support och är väldigt flexibla om man har speciella önskemål.
Ännu billigare är B-One (www.b-one.net) med 12 kr/månad, men de har jag inte testat själv, däremot är en kollega till mig väldigt nöjd med dem.
Vill du ha ännu fler tips kan du titta på Internet World ( http://internetworld.idg.se/tjanster/webbhotell/) som har gjort ett omfattande test.
Domäner kostar samma överallt, se till att webbhotellet inte tar ut en avgift för att registrera domänen åt dig och se till att du står som ägare till domänen och inte webbhotellet.
Behöver du hjälp med att göra sidan är det bara att höra av dig. ;-)
/Lena

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-03-31, kl 18:33

Murvel

Murvel

Inlägg: 12

Har du fler än ett domännamn rekommenderar jag Loopia. Ingen skillnad i pris per månad oavsett om du har 1 domän eller flera. Jag har själv Loopia och de krånglar aldrig. Privatpersonshotell typ Spray och Telia har problem flera timmar varje månad.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-03-31, kl 23:02

Caffe

Caffe

Inlägg: 24

Jag har via en förening jag är med och driver bara bra erfarenhet av B-One.
Däremot har jag en bekant som har fått sin sida avstängd från B-One då besökarantalet blev för högt. Motiveringen från B-One var att det belastade deras servrar för mycket med så många besökare.

Därför, lägg gärna sidan på B-One om den är liten. Men stora välbesökta sidor skall akta sig för detta webbhotell.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-04-18, kl 15:10

denno

denno

Inlägg: 20

har mina domäner på www.directnic.com har haft det i 7 år och inga probs.
Kostar 15 dollar per år. Inte farligt med tanke på dollar kursen. Dom har dock inte .se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-04-24, kl 22:34

bernstrom

bernstrom

Inlägg: 4

Hej!

Jag jobbar på webbyrån Phiber Easyweb och vi har väldigt förmånliga pris för både företag och privatpersoner. Vi erbjuder obegränsat antal administratörer, sidor, e-postkonton. I paketet ingår även vårat lätthanterliga redigeringsverktyg för hemsidor och domän i vårat webbhotell.

Kika in på www.phiber.se och se om du hittar vad du söker.

Mvh

Kenneth Bernström
PHIBER EASYWEB
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-09-01, kl 10:38

username

Fredrik
Lundahl

Inlägg: 11

Hejsan.
Jag bedriver en verksamhet som säljer billiga och bra webhotells lösningar.. du är välkommen att titta in på våran tillfälliga hemsida www.linuxshells.se som håller på att bytas . har du några frågor så är du välkommen att maila till mig . [email protected]

Tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-07-02, kl 03:50

username

Johan
Berg

Inlägg: 32