Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Frakt Kina

Inlägg 1 av 9

2005-04-01, kl 11:08

username

Johan
Öjert

Inlägg: 8

Frakt Kina

Kan det stämma med 1650 USD för countainer 20’, Xiamen-Göteborg? Container som får lasta max 26 ton. Det är priset jag fått av kineserna för april, CIF.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-04-01, kl 12:07

mellow

mellow

Inlägg: 25

Låter billigt! Jag har en order på väg som väger ynka 50kg - $570 med Fedex Express :/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-04-01, kl 13:40

username

Johan
Öjert

Inlägg: 8

CIF är väl exklusive avlastning (?) men tycker ändå det låter lågt. Hade för mig att priserna låg runt 18-20.000:- för en container.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-04-03, kl 20:29

username

Lasse
Wöien

Inlägg: 33

Priserna är mera än 1650 dollar.
CIF betyder att den är försäkrad fram till hamn .
Låt oss hålla kolla på dina leverantörer..

www.qcheck.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-04-03, kl 20:31

username

Lasse
Wöien

Inlägg: 33

Föresten så kan det ju vara M3 plats i en container du har fått, men låter skumt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-04-06, kl 05:21

username

H(Å)C(E)
Hansen

Inlägg: 13

qcheck menar nog lcl/lcl cargo (gods) när han säger M3. lcl/lcl betyder "less container load" och skulle betyda att ditt gods samlastas tillsammans med annat gods i en container till Gbg. Därav fraktpriset, kanske? Fråga leverantören vilket rederi han har tänkt att skicka ditt gods med. "Please advise - shippingline/agent at port of loading for the consignment" eller nåt liknande. Därefter kan man ta reda på vem som är svensk agent för rederiet.

HC

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-04-06, kl 05:29

username

H(Å)C(E)
Hansen

Inlägg: 13

..och vadå 26 ton. Kolla detta noga. Kommer inte ihåg max payload in en 20 container på rak arm, men jag undrar om får köra denna vikt på de svenska vägarna. 20-21 ton går bra om jag inte minns fel.

HC

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-04-14, kl 17:17

username

Johan
Öjert

Inlägg: 8

Nya containrar (20’) kan lasta upp mot 27-28 ton. Gamla kanske 20 ton. Och det som nämndes var fraktpriset exkl avlastning. Avlastning 2-3.000 sv kr.

CIF, frakt exkl avlastning om inte annat anges. http://www.expowera.com/mentor/inkop/frakter/frakter.htm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-04-15, kl 16:42

username

Peter
Peony

Inlägg: 31

1650 us$ är ett mycket rimligt pris för 20 fots från XiaMen till GBG. Det är säker genom Hamburg och anlita China Shepping Container (HongKong) Co. Ltd. De har agent i Helsinborg. Pris bara från hamn till hamn, det är mycket annat du måste förbreda att betala, terminal avgift, varuhamn avgift,förtullning, tillfälligt lager, containdragning, t.o.m. nåon miljöavgift.
Peter
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat