Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

vem ? vart? krav ? om man vill starta eget???

Inlägg 1 av 4

2005-04-03, kl 23:00

username

Alexander
Soleymani

Inlägg: 7

vem ? vart? krav ? om man vill starta eget???

Hej
jag funderar på att starta en egen lite firma, inom reklam då ! just nu är jag 21år och undrar om det finns några krav på att registrera en firma och vem ska man vända sig då?
Finns det någon man kan söka hjälp från att komma igång få lite tips ?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-08, kl 11:15

username

Johanna
Färdigh

Inlägg: 2

Jag kan verkligen rekommendera att du i första hand vänder dig till Nyföretagarcentrum på ovan nämnda webadress, där får du kostandsfri rådgivning gällande huruvida din idé är hållbar, planering av budget och liknande. Det du behöver innan du vänder dig dit är en idé, en affärsplan. Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-07-07, kl 11:54

thydell

thydell

Inlägg: 2

Hej!
Innan jag började min firma så deltog jag bla på en 2-timmars föredragning som Skattemyndigheten hade. Detta var en mycket intressant föredragning, som i första hand handlade om de olika bolagsformerna man kan välja. Dessutom tog de upp lite fakta om hur momsredovisning och deklaration. Rekommenderas varmt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-08-10, kl 18:30

username

Kent

Inlägg: 204

Du skriver inget om du ska satsa på den på heltid eller om du har ett jobb bredvid. Om du kan behålla ditt nuvarande jobb en tid medan du bygger uppett kontaktnät och skapar ett namn är detdet bästa. NFC som dom andra skriver om är en guldkalv när det gäller info om olika saker, men glöm för all del inte skatteverket dit du blir inbjuden på en infokväll när du momsreggar dej och vill ha A-skatt. Banken kan också informera dej om olika saker och sist men inte minst: lyssna på såna som redan drivit företag i några år! Var lyhörd på alla håll och kanter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat