Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Uppfinningar & Patent

Köpa uppfinningar/patent

Inlägg 11 av 20

2005-02-15, kl 11:56

username

Ronny
Veltman

Inlägg: 2

Hej Jocke,

Är ni fortfarande aktiva/aktuella?
Maila gärna på: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 20

2005-02-23, kl 12:43

username

Lars
Gasslandrer

Inlägg: 2

Hej Jocke
Har ett uppslag inom Golfen, patent ligger inne,
alla inom golfen behöver det, från ungdom till pensionär.
har med säkerhet att göra
lasse

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 20

2005-02-28, kl 10:15

username

Lars
Gasslandrer

Inlägg: 2

Glömde Tel till gassech
0708-286415

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 20

2005-03-11, kl 10:51

username

Peter
Selin

Inlägg: 42

Hej Jocke.
jag har kontakt med flera bolah som kommit långt i sin utveckling. Bolagen har 100-200 aktieägare och är starka uppköpskandidataer. Då bolagen erhållit stabil fakturering avser de att noteras. Hör av dig till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 20

2005-04-26, kl 16:38

username

Robert
Stensby

Inlägg: 26

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.



Hej Jocke.

Mitt namn är Robert Stensby och jag sitter på en väldigt unik idé och som blåssat upp och blivit riktigt stor i Media den senaste tiden. Hör av dig för mer information om du är intresserad.

De vi söker är investerare för att föra idén/tjänsten vidare i bla Norge och Danmark närmast.

Med vänliga hälsningar
Robert Stensby
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 20

2005-10-19, kl 10:15

username

Lars
Andersson

Inlägg: 25

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 20

2005-10-19, kl 10:16

username

Lars
Andersson

Inlägg: 25

Är ni intressarde av Polymer elektronik?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 20

2005-12-07, kl 15:21

username

Peter
Selin

Inlägg: 42

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.



Hej Jocke
Jag jobbar med många bolag som har patenter och som kommit långt i sin utveckling. Dessa bolag har kommit över de flesta barriärer och börjar att sälja produkter som ger investerarna en chans till exit genom utdelning och eller notering inom en snar framtid.
vad heter ert bolag?
Peter Selin
Scandinavian Capital Group AB, 0739 54 66 38

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 20

2006-05-05, kl 16:07

SpirosK

SpirosK

Inlägg: 39

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.



Bäste Jocke,

SDK Group AB behöver omgående riskkapital på ca. 5 miljoner kr. till sitt första Fastfood concept "Crepelino".
Bolaget önskar även ytterligare kunskap till styrelsen, så det skulle passa utmärkt om du eller ni även har tiden samt kapaciteten till att tillföra, förutom kapital.
Utvecklingen är på full gång, och avkastningen förväntas vara utmärkt år 2008. (Omsättning på minst ca. 123.000.000 med 13,23% netto vinst).

"Crepelino – ett nytt fastfoodkoncept för mötesplatser som gallerior, shoppingcentrum, flygplatser och centralstationer."
”Vi skall etablera oss som en ny fastfood-kedja på den svenska och internationella marknaden med mycket goda smakupplevelser. Vi skall attrahera alla fem sinnena genom att ha en tuff design, med hög servicenivå i attraktiva lägen för att skapa upplevelser och inspiration.
Vår målsättning är att 2008 ha 40 helägda enheter i Sverige. ......."

Kontakta mig för komplätt informations paket (via mail).
[email protected] / +31 621 54 76 22 (Nederländerna)
Träffas gärna nästa vecka tisdag-torsdag, då jag är i Stockholm för att träffa olika vanture capitalists.

Med vänlig hälsning
Spiros

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 20

2006-06-15, kl 12:33

username

Alexander
Zavodnik

Inlägg: 11

Hej
Jag och mina f.d. medarbetare i Ryssland äger en läkemedelpatent. Det handlar om en unik substans som redan har god renome i Ryssland. Alltså gäller detta: tillverknings metod, tester och all GxP som till salu
Kontakta gärna mig
[email protected]
mvh
Alex

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2