Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Renovera lägenhet

Inlägg 1 av 4

2005-04-09, kl 16:03

username

Viktor
Predan

Inlägg: 6

Renovera lägenhet

Jag har funderingar på att renovera lägenheter i Göteborg och sälja de dyrare. Vet att det finns mycket pengar att hämta.
Jag skulle gärna vilja ha någon att starta upp med, samt dela den kapitalinsats man måste göra.

Hör av dig.
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-09, kl 21:30

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Detta är ett klassiskt sätt att tjäna mycket pengar på kort tid. Skulle man sedan ta hit någon från de nya EU-länderna blir naturligtvis vinsten ännu mycket högre. Men så finns ju det Svenska facket som ställer till det i stort med konkurs för det Lettiska bolaget som ville bygga i Waxholm. Det ska man ha i åtanke.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-10, kl 01:04

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Tänk bara på två viktiga saker. Dels är det en helt annan skatt som ska betalas på reavinsten när du säljer lägenheten eftersom det då klassas som näringsfastighet. Skatteunderlaget blir 90% istället för 50%. Dessutom så kommer du att löpa risken att din egen privata bostad också drabbas av samma skattesats om du skulle sälja den eftersom den genom din verksamhet drabbas av "byggmästarsmitta".

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-06-07, kl 16:41

username

Anders
Mansson

Inlägg: 2

Hej, Jag går och funderar på liknande sak fast i stockholm. Jag undrar om det är bäst att göra detta som privatperson eller att starta egen firma - om det skulle spela någon roll gällande skatten?
Någon som vet vart man kan lära sig om denna bransch (bok/internet..), är mest inriktad på svenska regler/skatt osv. Vart börjar man (juridisk person, banken, märklare?)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat