Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Bidrag??????

Inlägg 1 av 2

2005-04-10, kl 23:13

username

Sanna
Bulldra

Inlägg: 10

Bidrag??????

Hallå.....

Funderar på att starta en egen kläd och skobutik. Syr eget och vill satsa på det. Undrar om det verkligen är så att man inte kan få nå starta eget bidrag om man inte är arbetslös. Har just nu en tjänst på 75%. Har ni annars nå förslag på vad man skulle kunna göra för att få kapital??
Det är ju inte de lättaste att få banklån inom den branschen.....

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-04-11, kl 18:27

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Jag förstår inte riktigt vad det är för verksamhet vi talar om. Vad är det kapitalet ska gå till samt hur mycket pengar pratar vi om? I princip så går ju bara banker in ifall man kan sätta upp någon form av säkerhet ex. bil, fastighet eller liknande. Riskkapital kan mitt företag fixa fram. Den biten är klar, men som sagt så behövs lite mer detaljer om hela din idé.

Exempelvis: ska du satsa på en designer firma eller bara sy som hobby? Lite olika definitioner och intäktsmöjligheter beroende på vad man tänker satsa på:).

Kontakta mig gärna på [email protected] så kan vi gå vidare med din idé ifall du vill. Jag kan stå som rådgivare samtidigt som jag kan fixa in kapitalet till dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat