Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Programmering Admin sida

Inlägg 1 av 7

2005-04-12, kl 10:52

username

Annalena
Brunfelter

Inlägg: 6

Programmering Admin sida

Jag undrar om någon kunnig person inom programmering/hemsida har tid att svara på en fråga?
Jag har en befintlig sajt som jag ska bygga om. Mitt lilla problem är att denna sida är kopplad till en adminsida. Vad bör jag tänka på när jag bygger den nya sidan. Vad behövs för kunskaper?

Tack snälla för respons

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-04-12, kl 13:02

username

Lena

Inlägg: 6

Det beror väldigt mycket på hur webbplatsen är uppbyggd. Är det ett publiceringssystem? Databas? Språk: ASP, PHP, Java? Vad har du för kunskaper?
Jag hjälper dig gärna med att tala om vad du behöver för kunskaper, men då måste jag se webbsidan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-04-12, kl 16:33

username

Andreas
Lind

Inlägg: 5

Om du vill flytta din webbplats till ett användarvänligt publiceringsverktyg kan jag fixa det. Därefter kostar själva publiceringsverktyget 325 kr per månad (webbhotell ingår då).

Fördelen med ett publiceringsverktyg är att du kommer själv kunna administrera din webbplats utan att kunskaper om HTML / programmering krävs.

Hör av dig vid intresse.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-04-13, kl 09:56

username

Annalena
Brunfelter

Inlägg: 6

Matglad.nu heter sajten som håller på göras om. Vi är tre personer som kommer hjälpas åt att göra om denna sajt. Vi gör sidan i dreamweaver och flash. PHP är det som adminsidan är gjord i. Vi undrar om man kan använda de befintliga namnen på de sidor som admin är kopplat till. Det för att undvika att admin inte skulle fungera. Låt säga att vi har en helt ny länk som ska kunna administeras/admin. Sparar jag den då som en php? Är felsökning i php lika jobbigt som i asp?

Hoppas du förstått...ngt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-04-14, kl 10:13

username

Lena

Inlägg: 6

Nja, jag förstår inte riktigt vad det är du undrar över. Ska ni göra om admin också? Kan du asp? Då är inte php så svårt att förstå sig på, ungefär samma tänk men annorlunda syntax, finns massor av tutorials och exempelkod att hitta.
Alla sidor som kan administreras bör väl vara php-filer. Ska även flashfilen kunna administreras?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-06-07, kl 00:02

username

Peter
Kartal

Inlägg: 5

Istället för att kämpa med ASP rekommenderar jag ett annat alternativ - billig, professionell hjälp som du får på www.OPTit.se. Du kan även mejla till [email protected].
/Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-07-17, kl 10:27

username

Ted
Lorna

Inlägg: 4

Hej,

Du bör inte ändra sidorna om du inte kan PHP, ASP, eller vilket språk sidorna är skrivna i. Sidorna är inte direkt kopplade adminverktyget, utan genereras från en databas. Det betyder att det finns kod på sidorna för att läsa data (texter, rubriker, osv) från databasen.

Vad menar du med namnbyte? Om du menar filnamnet så finns det väl ingen anledningen till det? Om du däremot menar rubrik eller titel på sidan borde du kunna göra det i adminverktyget. Kan du inte det så verkar det finns antingen ett miss i hur adminverktyget är byggt, eller så behöver du ändra i bilderna som används som rubriker.

Om du inte vet exakt vad du gör med sidorna är det lika bra få hjälp från en programerare, dock inte från folk som redan har svarat ditt inlägg, för ingen verkar ha förstått vad du är efter...

/Kent.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat