Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

"Personlig Franchising" Nytt begrepp"??

Inlägg 1 av 5

2003-07-31, kl 13:56

username

Stig
Bölja

Inlägg: 14

"Personlig Franchising" Nytt begrepp"??

Var med i början på 80-talet och startade upp med Ångtvättbilen som franscisegivare. Jag var den första franchisetagaren. Konceptet var mycket lyckat och Ångtvättbilen blev på bara några år marknadsledande vid rengöring och underhåll på textila golv och möbler.Mitt minne från de första åren var att de då etablerade företagen inom den sektorn försökte med lagens hjälp stoppa vår franchiseverksamhet. Detta gick ända upp till regeringsnivå för avgörande. Idag står utom allt tvivel att franchising är bland det mest effektiva sätt att etablera ett affärskoncept på marknaden om konceptet är väl genomarbetet. Nackdelen är att franscisetagaren är den som som få stå för risken ensam om dennes satsning slår fel. Att ansluta sig till ett franscisekoncept är oftast investeringar på flera 100.000 och mer för att komma igång.Nu har begrebbet "Personlig Franchising" dykt i samband med referensmarknadsföring där man med ett mycket liten summa kan etablera en lönsam verksamhet.Flera framtidsanalytiker spår också en mycket stark tillväxt för referensmarknadsföring främst inom tjänstesektorn, vilket för min del verkar lovande.Jag ger här bara ge ett exempel. www.mywgi.com/2be3Min egentliga fundering eller fråga kring detta är. Finns det skäl för att etablera begreppet "Personlig Franchising" ?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-12-05, kl 11:02

Måsviken

Måsviken

Inlägg: 13

Intressant tankegång jag du har , jag är också med i WGI dock röner just spelföretag mycket dåligt rykte och kan inte som jag ser det kategoriseras som att man säljer en seriös produkt. WGI är i direkt konkurens med det Svenska spelmonopolet och beffinner sig i flera juridiska konflikter just nu men det känner väl du till.
Jag har arbetat med Naturmedicin i 20 år så jag har därför valt att sälja NONI Juice istället vilket till min förvåning röner stort intresse. Verkar ju konstigt att jag försöker värva dig till www.tni.com men att sälja en produkt som är "klanderfri" har gett mig tillit till MLM branchen tillbaka.
Martin Måsviken
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-12-13, kl 18:54

username

Anders
Haglundh

Inlägg: 14

Hej swave.
Franchising behöver inte innebära stora insatser.
Jag arbetar med ett koncept inom hälsa/friskvård där jag (med 90 dagars nöjd kund garanti) erbjuder produkter som vi människor behöver och använder varje dag.
Insatsen är 0:-
Handelsvinst 30-48%
Ledarskapsbonus 5-18%

Mvh
Anders Haglundh
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-01-22, kl 18:17

username

Rickard
Wasik

Inlägg: 70

Jag har helt ny konsept som gäller frisvården har du intress kontakta mig Rickard 08 710 12 63 [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-02-20, kl 02:57

roblu

roblu

Inlägg: 52

Mårten se upp !
Du, det där matrix låter som värsta MLM (pyramidspel), har forskat lite i det tidigare och varit på några möten (ur forskningssyfte, inte just Matrix (ett namn som troligen också är trademarkat av filmskaparna tvivlar på att bolaget heter det på "riktigt") och jag känner igen tongångarna.
Mvh Robin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat