Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Inlägg 1 av 2

2005-12-30, kl 18:34

username

Tom
Gustafsson

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Jag är hemma på heltid pga förtidspensionering. Även om jag inte är "arbetsför" skulle jag känna mig fruktansvärt uttråkad av att inte ha något att göra hela dagarna, men har turen att kunna ägna mig åt en hobby som jag verkligen brinner för! Jag samlar gamla leksaker ody och för att ha råd med denna hobby säljer och köper jag just dessa varor ganska flitigt på nätet, både på annonssidor och auktionssaiter. Nu börjar emellertid verksamheten bli ganska omfattande (för mig!) och jag har funderat på att fixa en hemsida för att lättare kunna visa det jag säljer och köper. Men varför inte en webbutik? Eftersom det finns färdiga koncept att hyra för en billig penning där det är lätt för mig att ändra i (är dålig på data o webdesign) undrar jag om detta skulle vara lagligt? Jag bedriver inte min sk verksamhet i vinstsyfte utan mer som "terapi" och för att ha möjlighet att köpa det jag vill ha!

Kan jag driva en webbutik utan att registrera firma, momsredovisa osv?



Vet inte så jätte mycket om det där, dock så har min styvmor en hobbyverksamhet, och jag tror att man max får tjäna 5000 : - / månad på det.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-01-02, kl 02:42

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Bäst är att du frågar skatteverket om detta för att inte hamna i problem. Om du kör en webbutik då är moms ett måste!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat