Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Inlägg 1 av 2

2004-12-23, kl 00:50

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

jag har aldrig rått någon att vara med och har aldrig själv som småföretagare gått med, så om några timmar kastar alla sig på mig och talar om vad jag missat. Jag vet i alla fall vad jag sparat på det och min självständighet, men det finns ju tvister dom hjälper till med bland annat och påverkar regeringen med krav från medlemmarna. Så du ser det är som B.. den har 2 sidor.LarsAbi Design Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2004-12-23, kl 07:12

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Har heller aldrig varit med i någon a-kassa, på något vis känns det för mig personligen som om jag isåfall inte riktigt hade vågat ta steget till företagare fullt ut utan att en del av mig forfarande hade velat vara anställd med det trygghetsnät som det innebär. Ska man vara med så brukar jag istället rekommendera Alfa-kassan, som precis som de vanliga A-kassorna bara har 1 års medlemskap som krav innan man kan få ersättning istället för SmåA:s 2 år. Dessutom kan man hos Alfa-kassan under en period få ersätting om ma lägger företaget i vila, dvs man behöver inte avregistrera det. Det finns iofs andra krav knta till denna rätt som ex att inte verksamheten får vara säsongsanknyten, man kan alltså inte ha en sommarkiosk och få a-kassa på vintern, men det är rätt självklara regler.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat