Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Teknik

ACE ONLINE. Nu då?

Inlägg 1 av 18

2008-04-11, kl 09:39

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

ACE ONLINE. Nu då?

Hej!

Jag vet inte om jag tillhör dom som blivit lurade av Ace Online. Jag har nämligen tecknat ett avtal med dem men jag var införstådd med att jag skulle betala en månadskostnad och så.

Insider hade ett inslag om dessa igår, men jag missade det. Har i alla fall förstått att det ska vara svårt att avbryta ett samarbete med dem.

Jag har redan tecknat avtalet så nu är jag ju fast. Har ej fått hemsidan än men det beror på att jag inte skickat in något material.

Frågan är bara: vad gör jag nu? Ska jag skicka in material och låta dom göra hemsidan eller ska jag försöka komma fri från dem så snart som möjligt? Just nu känner jag bara att jag lika gärna kan behålla min gamla hemsida och skita i att jag förlorat pengarna. Vill ju inte bli fast där. Måste säga upp innan Oktober.

Jättetacksam för svar! /sofie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 18

2008-04-11, kl 09:54

Ankan

Ankan

Inlägg: 62

Hej Sofie!

Jag såg Insider igår kväll, det här företaget är mycket oseriösa! Nej du skall skicka ett rek brev att du vill säga upp avtalet med dem. Om du behöver hjälp så maila mig. Gå även in på tv 3 Insider och kolla där. Glömde en sak Sofie spara kvitto på att du skickat rek brev till dem! Det är mycket tragiskt med sådana företag som inte lyssnar till kunden.

Vänligen

Andy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 18

2008-04-11, kl 10:05

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

Hej!

Rek brev, vad menas med det? Skriftlig uppsägning eller?

Jag ska inte ge dem en chans att färdigställa en hemsida och sedan lämna dem då? Fast då är jag rädd att det tar så lång tid och att det rullar in på andra året innan uppsägningen blir klar.

Känns surt på 7000 bara...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 18

2008-04-11, kl 10:24

Ankan

Ankan

Inlägg: 62

Hej Igen Sofie!

Ja du går till posten och skickar din uppsägning av avtalet i ett rek brev kostar ca 70 kr tror jag det är, då får dem skriva under när dem hämtar ut brevet och kan inte säga att dem ej fått det.

Nej jag skulle inte rek dig att be dem färdigställa sidan.


Vänligen

Andy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 18

2008-04-11, kl 10:48

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

Ok, men om dom inte hämtar ut brevet då? För dom lär ju vara vaksamma nu efter Insider!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 18

2008-04-11, kl 10:55

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

Eller är kvittot ett bevis på att man har skickat det???

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 18

2008-04-11, kl 11:06

Ankan

Ankan

Inlägg: 62

Ja kvittot är ett bevis som jag förstår det. Hoppas det går bra för dig nu. Jag håller tummarna. Annars åker du och jag ditt och drar dem i örona! Man blir leds på sådana skojare.

Vänligen

Andy

Ps! När man söker på Google och Ace Online kan man läsa att det är många som är missnöjda med dem...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 18

2008-04-11, kl 11:27

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

Hej!
har googlat nu och ja, det känns inte bra. Ska skicka iväg brevet redan idag! tack för hjälpen! /sofie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 18

2008-04-11, kl 15:22

username

Medlem
#52442

Inlägg: 20

Såg också Insider igår kväll. Tråkigt att företagen förstör branschen. Om du ändå behöver en ny hemsida kan du vända dig till oss. Vi kör på engångsavgifter, fritt från dolda
kostnader och abonemangsavgifter! /H

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 18

2008-04-11, kl 18:41

username

Medlem
#54001

Inlägg: 36

Jag har nog blivit lite bränd tyvärr, så jag håller mig nog till vad jag har men tack ändå!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2