Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Affärskontakt på Bali??

Inlägg 1 av 4

2008-01-25, kl 20:00

username

Mimmi
Johansson

Inlägg: 1

Affärskontakt på Bali??

Hej!

Funderar på att börja importera konst från indonesien, Bali och sälja via hemsida. Har dock ingen kontakt på Bali och skulle jättegärna vilja få lite tips på hur man kan få hjälp utan att åka dit och fixa det själv på plats.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2008-01-25, kl 23:15

username

Olle
Frimodig

Inlägg: 27

Jag har andvänt skype för att ringa till lite olika delar av världen, såg nu ikväll att det finns en svensk sådan tjänst, www.phonzo.se liggandes i Hägersten i Stockholm.

Har också chattat med folk först för o få reda på saker, alltid lättare att vända sig till någon lokal förmåga, denne kanske dessutom vet någon lämplig att presentera för dig.
Inte sagt att man inte ska ta dennes uppgifter med en nypa salt men man får gissa lite.
Sedan finns ju exportrådet, kan varmt rekomendera dem.

Mvh Olle

För alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2008-01-26, kl 01:44

username

Kent

Inlägg: 204

Off topic: Trodde i min enfald att Skype är ett svenskt påfund.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2008-01-26, kl 03:45

username

Olle
Frimodig

Inlägg: 27

Ja det var det, men det är sålt till ebay om jag inte minns fel för en stor summa pengar, minns inte säkert men en summa om 10 miljarder ringer i mitt huvud.
Det tråkiga är att man inte kan betala till ett svenskt konto utan varje betalning går utomlands och kostar tydligen procent på beloppet.
Man kunde ju tycka att sverige borde vara stort nog för skype att ha ett konto i sverige som administreras av skype.

För alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat