Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Affärsplan

Inlägg 1 av 4

2012-11-03, kl 12:47

Jan Willig

Jan Willig

Inlägg: 4

Affärsplan

Någon som har erfarenhet av att skapa affärsplaner och som kan hjälpa mig med det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-11-11, kl 20:41

Roab

Roab

Inlägg: 9

Har du kollat på verksamt.se?
Där finns många bra verktyg och guider för att underlätta när man skapar en affärsplan.

Robert
Rogö Design - www.rogodesign.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-11-12, kl 11:03

NinaM

NinaM

Inlägg: 2

Det finns som sagt ett flertal sidor på nätet aå börjar med att googla runt. Känner du att du behöver emr kött på benen finns det ekonomiska bäcker att låna, eller ladda hem. En bok heter Affärsplanen och går igenom hur man bygger upp en plan på ett grundläggande sätt. Har du sedan någon kontakt i näringslivet skulle jag be dem läsa och komma med feedback!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-11-12, kl 14:01

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Citat:

Ursprungligen postat av: Jan

Någon som har erfarenhet av att skapa affärsplaner och som kan hjälpa mig med det?



Finns säkert program på ALMi eller liknande av modellen "fyll i och se resultatet". I andra fall kan jag säkert rådgiva dig. Att säga "skriva en affärsplan" är för generellt. Vad ska affärsplanen vara till är mer specifikt. Finansiärer tittar alltid på olika saker i sin bedömning av en affärsmöjlighet. Ska du bara ha den för eget bruk (inte söka finansiering) så är det också en helt annan formatering som gäller. Du vet vad du har mig.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat