Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

allt om webbshop?

Inlägg 1 av 7

2006-02-21, kl 18:09

username

David
Lavu

Inlägg: 38

allt om webbshop?

vad är en webshop?

hur skaffar man en webshop?

hur mycket kostar det att skaffa en webbshop?

hur ser man till att folk vet om ens webshop?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-02-21, kl 19:54

username

Daniel
Eriksson

Inlägg: 11

Hej!

1. En webshop är en butik på internet kan man säga. Man kan kolla på sortimentet och handla.

2/3. Hur man skaffar sig en webshop? Det lättaste är att man kontaktar en webbdesigner. Och kostnaden är olika beroende på vad man vill ha gjort.

4. Man får göra reklam för sin webshop för att få besökare. Finns många sidor på internet man kan göra reklam.

Om du behöver en webshop skulle jag kunna bygga en till ett bra pris. Kontakta mig, så kan vi diskutera hur du vill ha det.

Jag kan även tipsa om en del bra ställen där man kan göra reklam.

Mvh
Daniel Eriksson
De Teknik

[email protected]
0737-85 86 68

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-02-22, kl 00:01

Internetkonsulten.se

Internetkonsulten.se

Inlägg: 32

Citat:

Ursprungligen postat av:

vad är en webshop?

hur skaffar man en webshop?

hur mycket kostar det att skaffa en webbshop?

hur ser man till att folk vet om ens webshop?



Jag skulle kunna hänga på tidigare inlägg men jag vill även nämna att det finns GRATIS Webshopar att tillgå. Man måste inte bygga en ny. Det vore som att uppfinna hjulet två gånger.

www.Internetkonsulten.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-02-22, kl 10:17

username

Andreas
Nilsson

Inlägg: 15

Hejsan!

Jag har en utvecklad webshop som jag säljer till ett bra pris
Vill du veta mer kan du maila [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-02-23, kl 10:41

username

Medlem
#40849

Inlägg: 10

Titta på www.webspindeln.se
Där kan du hyra in webbshop lösning som erbjuder de flesta funktion en webbutik bör ha + att kontokort betalning ingår utan extra kostnad

ps. webbshop på svenska stavas med 2 "P" ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-02-27, kl 07:14

username

Claes
Lund

Inlägg: 10

Hej essayy!

Det finns väldigt enkla lösningar och den enklaste som jag hittat heter Fantastico. Med fantastico kan du från internet installera webshoppen med ett klick - sen är det klart. Det finns en del webhotell som har fantastico på sina servrar men den jag använder heter www.wopsa.se
När du väl har ett konto där så kan du enkelt gå in i din kontrollpanel och där finns 3 färdiga ehandelssystem att installera. Om du inte är nöjd med ett system så kan du enkelt avinstallera med en knapp också.

När det gäller att få kunder till sig så är ett väldigt gott råd att ligga med på prisjämförelsesidorna. Tex pricerunner (som är gratis) kelkoo (som jag inte rekommenderar då de är jättedyra) och alla branschspecifika jämförelsesidor som tex prispallen, bokfynd, bokkap m.m.

Om du har några ytterligare frågor så är du välkommen att höra av dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-03-09, kl 16:28

username

Medlem
#43807

Inlägg: 3

Hej essayy,
Varför inte testa ePages 5 mjukvaran! Hos www.egennethandel.se hittar du olika alternativ på e-butiker. prova 30-dagar gratis.

ps. Kanon supporten ingår

Inläggets betyg
Svara Svara med citat