Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Alternativ till enksild firma?

Inlägg 1 av 4

2005-04-21, kl 10:34

username

Optumn
Optumn

Inlägg: 3

Alternativ till enksild firma?

Jag skulle kunna öppna en enskild firma nu, men vill inte göra det, då jag och min kollega inte får driva flretag vid sidan av vår anställning.

Min fru är inte intresserad av att stå reggad på ett bolag.

Vad har ni för alternativ?

Kraven är:
Man skall inte på "30 minuter" kunna ta reda på vem som tecknar bolaget.
Något slags organisationsnummer behövs för inköp etc.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-04-21, kl 17:53

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Byt företag eller låt bli planerna dessutom är det ofta bäst att ha enskild firma. Vi har sett en del smakprov hur det går annars, om inte annars så vet jag av egen dyrköpt erfarenhet vad sådant kan leda till och det är det jag försöker varna andra från i detta forum och de flesta har förstått min varning men inte alla. Hoppas det går bättre för dem.
Lars
lars_arenander"rocketmail.com
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-04-21, kl 17:55

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

[email protected] så ska det vara om ni vill nå mig privat, för detta kan vara en svår fråga ibland, det förstår jag.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-04-21, kl 17:55

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

[email protected] så ska det vara om ni vill nå mig privat, för detta kan vara en svår fråga ibland, det förstår jag.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat