Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Alternativa bidrag

Inlägg 1 av 4

2007-04-15, kl 12:05

username

Christian
Nordenborg

Inlägg: 2

Alternativa bidrag

Hej!

Då jag som någon annan här råkat ut för att starta eget bidraget är "slut" så undrar jag vilka alternativa bidrag som finns? Finns det några alls eller är det investerare som gäller?

Mvh C

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-04-15, kl 12:30

Lidali

Lidali

Inlägg: 36

Det finns en hel del EU-pengar att få händerna på om man har rätt affärsidé. Om du kollar på www.foretagsakademin.se t.ex. så har dom kört igång ett projekt för att utveckla mindre företag. Det kostar företagen endast 1500 kronor för att få gå företagsanalys och sedan välja kurser och seminarier som brukar kosta skjortan bara för dom 1500 kronor.
Tyvärr är projektet nästan slut nu (3-årig projekt) och kan man inte anmäla sig längre men jag gissar att dom har fått in en hel del pengar för det medan det gynnades småföretag.

www.lidali.com
Hemsidor | Grafisk formgivning | Fotografering

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-04-15, kl 12:44

username

Christian
Nordenborg

Inlägg: 2

Ok, tack så mkt för tipset Lida! Ska sätta mig och plöja igenom EU-bidrag nu så får vi se om jag hittar något! =)


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-06-07, kl 14:45

username

Medlem
#51280

Inlägg: 11


Vad är det för typ av bidrag du söker och vad är tanken att bidraget ska gå till?
 
Hälsningar
Startlinjen, www.nutek.se/foretagarguiden
 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat