Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Ang. Enskild firma

Inlägg 1 av 4

2004-11-13, kl 20:46

username

Henrik
Johansson

Inlägg: 7

Ang. Enskild firma

Hur går jag tillväga om jag tänker syssla med fler än en verksamhet? Om jag registrerar en firma som ska syssla med möbelförsäljning och jag sedan även vill sälja köksutrustning. Kan jag göra detta under samma firmanamn?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-11-16, kl 13:02

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Det beror på hur du registrerar dig. Har du registrerat dig för att sälja möbler så kan du egentligen inte sälja köksutrustning i samma firma. Har du däremot registrerat dig för ex försäljning av "heminredning och produkter med anknytning till detta" så går det bra, köksutrustningen får då rymmas under andra produkter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-11-16, kl 21:25

username

Henrik
Johansson

Inlägg: 7

Så då kan jag egentligen registrera mig för "import och försäljning av allt möjligt"?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2004-11-17, kl 02:21

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Första frånan du får från registreringsmyndigheten är vad för import. Reg. allt du kan tänka dig och lite därtill även andra saker som kan komma in i bilden senare. Behöver du lite mer råd kan du vända dig till mig på [email protected]

Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat