Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Att hyra bostad och kontor i samma fastighet

Inlägg 1 av 2

2013-04-04, kl 17:17

Dundergången

Dundergången

Inlägg: 1

Att hyra bostad och kontor i samma fastighet

Hej
Vet inte om jag skriver detta i rätt kategori nu men jag gör ett försök.

Mitt problem är följande:
Min sambo och jag har varsin enskild firma. Vi har nu fått erbjudande om att hyra en fastighet där vi kan både bo och ha kontor/utrymme för våra företag (Friskvård/träning, event/föreläsning, musikproduktion och instrumentverkstad är lite av det som kommer kunna rymmas i detta hus).
Idén i grova drag har då varit att vi, privat hyr ett rum +del i allrum och kök och att respektive företag hyr ett rum +del i allrum och kök. Vi kommer i så fall att ha tre olika hyreskontrakt och tre olika hyror. Detta skulle ju vara väldigt gynnsamt både för oss privat och för företagen..

-MEN, får man egentligen göra så? Skatteverket är ju ganska stela i sådana här frågor såvitt jag förstår, men all info jag har hittat handlar om när man själv äger fastigheten, alltså att man hyr ut till sig själv men det är det ju inte tal om här.

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde bringa lite ordning kring detta.

mvh Joel

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-04-16, kl 14:10

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Javisst går det.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat