Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Avundsjuka finansinspektionen

Inlägg 1 av 3

2005-11-19, kl 00:59

username

Medlem
#29544

Inlägg: 23

Avundsjuka finansinspektionen

Jag har kanske en ut av sveriges bästa företagsideér men då jag kollade med FI så kräver dom att jag ska ha 30 miljoner i startkapital fast jag inte har mer utgifter än 10.000 kr ! Då jag berättade min ide för dom så sa killen jag pratade med att han höll med om att det var helt vattentätt och att jag omöjligt kunde få mer utgifter än 10.000...Ändå säger dom att jag måste ha 30 miljoner i startkapital...SVERIGE ÄR EMOT MÄNNISKOR MED BRA IDEER OCH VERKAR GÖRA ALLT FÖR ATT ANDRA INTE SKA LYCKAS.Jag kommer nog köra denna verksamhet ifrån ett annat land istället för där är man alltid välkommen att starta företag då slipper jag ju skatta också ....och sverige går miste om massa skattepengar.Om jag hade 30 miljoner skulle jag väl inte behöva starta ett företag .....Folk som tar såna här beslut måste ha allvarliga fel......Och vissa av sveriges lagar måste någon person kommit på då han var full.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-11-23, kl 20:20

username

Johan

Inlägg: 121

vad är det för slags idéer som kräver att man måste ha ett startkapital på 30 miljoner?

förresten, jag håller med dig om att staten motarbetar. det är så jääkla sönderbeskattat att det är otroligt. hela systemet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-11-26, kl 20:26

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Lettland är det många som flyttar till. bra skatteklimat!
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat