Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Bambu frotté ????

Inlägg 1 av 5

2011-07-17, kl 21:20

MalinMarina

MalinMarina

Inlägg: 4

Bambu frotté ????

Jag är sakta men säkert på väg in i textilbranshen efter att mitt skolprojekt växt. Jag har förgäves sökt efter den viktigaste beståndsdelen till min produkt, en billig leverantör av ekologisk frotté av bambu, finns inte i Sverige. Billigast är än så länge i Finland men de vill tyvärr inte avslöja vem som är deras leverantör eller tillverkare till mig. Jag behöver också få lite tips på en schysst textil fabrik som kan producera lite mindre kvantiteter, naturligtvis så nära Sverige som möjligt. Måste man besöka sin fabrik och finns det svenska textilfabriker utrikes, hur hittar man dem ??

Tack på förhand !!

/malin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-07-22, kl 21:57

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Inlägg: 25

Eftersom du är ute efter få producerat få, så får du nog helt enkelt försöka fixa materialet någonstans och sedan kontakta någon lokal textilaffär och be dem sy det som behövs.

Att sikta på få saker producerade utomlands i låga kvantiteter går tyvärr aldrig hand i hand om man vill få ner priset en del.

Om du får ditt projekt att rulla och känner dig redo för gå emot de större hajarna, så är du välkommen att kontakta mig för fabriker i Kina.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-07-26, kl 09:06

MalinMarina

MalinMarina

Inlägg: 4

Tack så mycket för det. Med få upsydda exemplar så menar jag några tusen i antal, alltså inte tiotusental eller mer. Känns som om att min lokala sömmerska inte hade nappat på det erbjudandet. Hon har kapacitet att sy upp tio, tjugo trettiotal. Jag har fått en offert på det och det blir alldeles för dyrt för mig och då också för slutkund.
Hur ser textilmarknaden ut i Kina, konkurens, dyrt, efterfrågan ?

Tack på förhand !

Hälsningar
Malin Bengtsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-07-27, kl 12:34

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Inlägg: 25

Hej,

Jag skickade ett privat meddelande till dig som du kan läsa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-07-27, kl 16:03

MalinMarina

MalinMarina

Inlägg: 4

Hej Andreas

Ja, jag noterade detta :)
Jag återkommer till dig inom kort !!

Hälsningar

Malin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat