Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Designa och framställa egen sko

Inlägg 1 av 1

2012-01-26, kl 19:05

emmawis

emmawis

Inlägg: 1

Designa och framställa egen sko

Hej!

Jag har som projektarbete i trean samt i samarbete med estetisk verksamhet tagit på mig att jag ska designa och få fram en ballerinasko. I framtiden tror jag att jag skulle vilja driva vidare detta till ett företag, förutsatt att det här lilla projektet fungerar, men just nu handlar det endast om ett par ballerinas.

Mina frågor nu är hur jag ska hitta någon som tillverkar skon, fabrik eller bör jag gå till en skotillverkare/skomakare? Hur får man tag i rätt material etc? Hur mycket skisser, mått och design behövs om det ska göras i ett försök, eller bör man ha närhet så att man kan titta på produkten och styra över tillverkningen?

Jag har så mycket frågor om hur man gör en produkt helt enkelt, då jag senare i företagsform även är otroligt sugen på att göra både kläder och accessoarer. Dock är det ballerinaskorna jag i första hand är intresserad av att få hjälp om nu.

Tack på förhand!
/Emma


__________________________

Jag hade tänkt lägga frågan i tråden export & import då jag tyckte den passade bättre där men vet inte hur den kunde hamna under denna tråd. Ursäkta.

Svara Svara med citat