Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Driv företag Utomlands

Inlägg 1 av 6

2009-09-16, kl 11:34

isleofman

isleofman

Inlägg: 17

Driv företag Utomlands

Besök Isle of Man och lär mer om möjligheterna att driva företag på Isle of Man.

Läs mer på

http://www.isle-of-man.se/

http://www.isle-of-man.se/

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2009-10-07, kl 12:43

lhwd

lhwd

Inlägg: 4

Låter intressant... Man blir chockad här i Sverige att man skall betala upp till 50% av dina inkomster till stat och kommun. Men samtidigt får man se det som att vi t.ex betalar igen vår skolgång och läkarbesök som inte är gratis i andra delar av världen...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2009-11-05, kl 21:58

username

Erik
Ohlsson

Inlägg: 5

Jag betalar gärna den svenska skatten så länge jag bor och verkar i Sverige, även fast jag tycker den är hög. Jag är intresserad av att starta ett företag utomlands för att kunna genomföra min idé om ett lotteri som inte är lagligt i Sverige. Så min fråga just nu är vilka länder som lämpar sig för detta, alltså delar ut spellicenser även om företagsägaren är bosatt i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2009-11-24, kl 22:02

jennyh

jennyh

Inlägg: 1

Många spelbolag har sina kontor på Malta där företagsskatten är väldigt låg och där jag själv med bor just nu. Men måste du inte jobba merparten i det land som ditt företag är registrerat i också? Att driva ett utländskt bolag samtidigt som du bor i Sverige kan ställa till problem, vet att dom utrett en hel del personer på den punkten som riskerade att bli fällda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2009-12-11, kl 09:54

username

Maria
Sjögren

Inlägg: 3

Malta är väldigt liberalt vad det gäller spel, det är också relativt enkelt att etablera sig på Malta. vilken typ av bolagslösning man kan få till är helt beroende på vilken verksamhet man bedriver.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-03-29, kl 21:32

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Lettland/Riga ett land där det just nu finns stora möjligheter att etablera sig på billiga villkor då landet genomgår en kris. Men som så ofta gäller det att man kontanter

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat