Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

estlandsbolag och översättning

Inlägg 1 av 7

2009-08-08, kl 14:04

joimport

joimport

Inlägg: 97

estlandsbolag och översättning

hej jag och min fru kan hjälpa er med kontakt i estland och starta eget företag mycket billigare än annonser på blocket och väldigt seriöst företag. kontakten pratar 5 olika språk b.l.a engelska om ni vill ha hjälp med översättning från estländska så går det också bra.. hör gärna av er på mail till mig [email protected]

ingenting är omöjligt

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2009-08-08, kl 15:11

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

De 3 baltiska staterna har ju drabbats hårt och man gör vissa förändringar, detta gäller väl också Estland så hur ser det grundläggande ut för start av företag där

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2009-08-08, kl 16:13

joimport

joimport

Inlägg: 97

lars arenander skrev:De 3 baltiska staterna har ju drabbats hårt och man gör vissa förändringar, detta gäller väl också Estland så hur ser det grundläggande ut för start av företag där vilka förändringar är för att starta företag är i estland vet jag ej.men om någon är seriöst intresserad så kan jag vidarbefodra till dom som är mer seriöst insatta det var själva grejen med detta inlägg. det här var mera som ett hjälp att hitta någon seriöst bolag i estland och som inte tar 11000-25000 kr som vissa på blocket t.e.x. jag har hört siffran 500 euro men som sagt det var före lågkonjukturen . hon som kan hjälpa er att starta eget har en far som är polischef i tallinn så hon är seriös.

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2009-08-08, kl 19:31

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Vi verkar i Riga/Lettland och min hustru är auktoriserad svensk/lettisk tolk och översättare så det händer att hon gör uppdrag där. Det är många som startar företag där då man har generösa regler för småföretagare vilket det är mest det vi sysslar med där att hjälpa att komma igång. Riga en storstad som Stockholm med dessutom 50 mil sandstrand för rekreation är framtiden för svenska företagare. Numera har man riktiga färjor från Stockholm och flyget tar knappt en timme. Krisen har gjort att lokaler och lägenhetspriser och löner vilket gör det än mer attraktivt att satsa där nu.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2010-01-17, kl 12:57

joimport

joimport

Inlägg: 97

hej lars hur går det med allt i riga/lettland?? har ni märkt något av konjukturen i världen?? så klart man känner av den men jag menar dramtiska förändringar??? och som jag har skrivit tidigare så är min fru behjälplig med det mesta som rör estland hon pratar estniska svenska och engelska så inga problem med att tolka.. hon tar lite betalt för det jobbet hon gör så ni blir inte heller fattiga...

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2010-02-15, kl 00:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

För de boende har det blivit stora nerskärningar som märks överallt. Jag var där senast för en månad sedan och åker åter i början av april i affärer. Tolkningar som min hustru gör har ökat dramatiskt, men det hade jag räknat med. Det är många som vill göra affärer i Riga, även här i Sverige har tolkningar ökat dramatiskt.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2010-03-29, kl 20:57

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Nu är det dags att ta sig till Riga igen för att jag ska uppdatera mig hur det är där, samt se på olika lägenheter och dess priser. Ev. ska vi köpa en större lägenhet än de 3 rum vi har nu nere vid yackthamen, vid kryssningsteminalen vid utkanter av gamla stan och stadsparken. Om någon skulle vara intresserad av att köpa kulturlägenheten med högt i tak ca (3,20) för kontor,uthyrning eller bostad, så kan ni sända mig mail. Den ligger 2 tr upp 3:e planet utav 5. 2 av rummen vätter mott hamnen och ett mot en lummig stor gård med kastanjeträd runt fönstret. Där finns en fin backe för picknick sommartid och kälkåkning på vintern. Boende har egen parkering. Huset är från 1926. Hyra inkl. vatten, tv mm är försumbar. Priser på små centrala lägenheter stige om än långsamt medan ytterstadslägenheter gått ner.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat