Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Fakturera privat eller genom företaget?

Inlägg 1 av 2

2015-05-28, kl 19:02

knievel

knievel

Inlägg: 1

Fakturera privat eller genom företaget?

Hej!

Jag har en knivig faktureringsfråga till er som är kunniga!
Jag studerar just nu på universitet och har under några månader sysslat med utveckling av en ny produkt. Jag har presenterat min idé för skolan och dem kunde tänka sig att stå för de materialkostnader som kommer att uppstå vid prototyptillverkningen. Utvecklingsstödet uppgår till max 15.000:- och skolan ger inte ut pengarna till studenterna direkt utan betalar fakturan(orna) från levenratörerna.

Problemet är att det mesta materialet till prototypen är köpt eller ska köpas på Ebay, Aliexpress m.fl och det är ca 100 olika leverantörer med små belopp till varje. Universitetet vill inte betala hundratals belopp på 10-20:- utan vill ha en sammanställningen på allt, på en enda faktura.

Hur bör jag göra detta så smidigt som möjligt? Jag har en enskild firma som sysslar med fotografering, kan jag utnyttja detta på något sätt eller kan jag skriva en faktura privat?

All hjälp uppskattas!

MVH

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2015-06-01, kl 16:53

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Självklart kan du fakturera även om det inte är fotosaker som säljs.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat