Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Finansiering till marknadsföring

Inlägg 1 av 8

2014-04-04, kl 16:34

Denish

Denish

Inlägg: 9

Finansiering till marknadsföring

Hej,

Jag har under en längre period utvecklat en hemsida som jag har för avsikt att göra till en av Sveriges mest populäraste.

Jag söker nu finansiering till marknadsföringen av hemsidan. Jag har främst tänkt att inrikta mig på Facebook, och även lite SEM via google men inte allt för mycket. Jag är extremt kunnig inom marknadsföring, seo och sem.

Om du är någon som är villig att investera för att sedan "down the road" få tillbaka en större kaka än den du gav, bör du hör av dig till mig omgående.

Skicka ett meddelande till mig så berättar jag mer.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2014-04-27, kl 21:11

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Vi finansierar inget med egna pengar - men kan ordna finansiärer från utlandet. Men det måste vara bra projekt och får inte vara för små. Du MÅSTE ha en komplett projektrapport för att kunna söka finansiering.

Ha det

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2020-03-31, kl 15:00

SRFHus

SRFHus

Inlägg: 4

Hej Peter

Jag såg ditt svar här i forumet på Startaeget.

Jag söker Samarbete med en finansiär som vill vara med och finansiera detta projekt bestående av ett 4 familjs hus, klimatskalet köps av en känd fabrik i Lettland med goda referenser och skall byggas i trakten av Uddevalla / Ljungskile, det kommer att användas även personal för invändiga arbeten från Baltikum för att hålla nere byggnads kostnader.

Ränta kan betalas av med 3% månaden för utlånade pengar eller efter överenskommelse samt återbetalning av lånet i sin helhet vid överlåtelse av lägenheter till köpare, alla inbetalningar av lägenhets köpare kan också ombesörjas så att dom först går till finansiären så att han känner sig säker på återbetalning av sitt lån.

Hur går det till?

1. Huset läggs ut i förväg till försäljning till en av Sveriges största mäklare och när alla lägenheter är sålda så påbörjas projekteringen av huset.

2. Köpare av lägenhet betalar SEK 30 000x4 vid signering av kontrakt och ytterliggare 10% av kontrakt summan innan produktions start.

3. I samband med överlåtelse betalar lägenhets köpare resten av kontraktssumman.

Det finns en del material om prosjektet såsom budget mm som gärna översändes vid intresse.

Låter det intressant? bara hör av dig så förklarar jag mer.

Med bästa hälsningar
Seppo Ramstedt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2020-04-01, kl 12:12

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Hej
De finansiärer jag arbetar med jobbar INTE med att låna ut pengar mot en viss %. Utan de jag arbetar med är riskkapitalister - dvs de går in som delägare i ett projekt och skall då äga x% av företaget, ha plats i företagets styrelse, osv. Sedan skall det finnas en så kallad EXIT efter 3-5 år då de kan sälja sin ägarandel och ta hem en vinst på flera hundra % eftersom företaget de investerat i gått upp så mycket i värde. Riskkapitalister tar risken att det inte går bra - du betalar inget om projektet går omkull. De sätter pengarna i flera olika projekt - och vet att några går omkull, några ger +-0 och andra ger vinst men där de kräver att vinsten blir så stor att de har minst 100% avkastning över en 5-årsperiod. De kräver även att du själv sätter in rimligt med pengar - att det blir mycket kännbart för dig om projektet misslyckas.

Den typ av finansiering du talar om mot t.ex. 3% ränta är mycket svår att få om du inte har tillgångar att sätta i pant för lånet - men då är det mer banker eller motsvarande som gäller.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2020-04-04, kl 14:32

SRFHus

SRFHus

Inlägg: 4

Stort Tack för svaret.
Seppo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2020-06-23, kl 16:47

CharlieP

CharlieP

Inlägg: 1

Hej Denish.

Du nämde SEO i din första fråga. Ett sätt att få upp ranking på Google är att bara skriva på forum som det här som jag gör nu. Här är ett exempel på en sida nicetech.se som jag byggde upp på en halvtimme som jag kommer testa att exprimentera med SEO.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2020-08-21, kl 19:25

HaLe

HaLe

Inlägg: 3


Hej Peter vi är ett antal delägare i vår företag och har planerat köpa tomte med en stor villa, sen har vi byglåv att bygga 8st lägenheter på tomten. Vi håller på hitta en del egna satsningar och behöver mer. Hoppas att du har lösningar för oss.

Med vänlig hälsning
Harriet L

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2020-08-22, kl 13:01

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Maila info på [email protected]

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat