Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Från idé till verklighet

Inlägg 1 av 4

2004-07-05, kl 23:02

username

Medlem
#11532

Inlägg: 8

Från idé till verklighet

Någon som kan ge mig några tips hur jag ska gåvidare om jag vill förverkliga en affärsidé? Det handlar om att tillverka en produkt som jag tror är en bra sådan. Jag har bara själva idén om produkten.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-08-12, kl 19:52

jonathan

jonathan

Inlägg: 29

Gör en enklare prototyp på din idé, Då får du nånting att visa upp för att visa hur den fungerar, användnings områden osv, Med en prototyp kan du se eventuella brister mm och då får du en första modell att arbeta vidare på. En prototyp kan du tex göra i gips, lera trä eller metall. Allt beroende på hur händig man är. Vid ett senare skede kan man göra en exaktare modell med hjälp av 3D datorprogram och 3d fräsar men det kostar flis så börja med nåt enklare.

jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-02-15, kl 23:30

dennissweden

dennissweden

Inlägg: 55

Maila mig så kan du få en mer exakt info om hur du ska gå till väga , på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-11-21, kl 12:30

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Vill du ha hjälp att ta fram en prototyp från idé så kontakta en ingejörsfirma som t.ex. Henriksson & konsultpartners AB i Lund då hjälper dem dig.

/Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat