Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Frilansa som grafiker

Inlägg 1 av 2

2012-09-28, kl 18:34

MarcosGP

MarcosGP

Inlägg: 2

Frilansa som grafiker

Hej,

Jag sitter i starta-eget tankar och funderar att börja jobba frilans på sidan av mitt ordinära arbete. Har lite svårt att finna bra information på nätet vad det gäller detta.

Jag skulle vilja kunna göra jobb då jag har kund och tid, och inte någon fast plan.

Min största förvirring blir när jag går in på Verksam och försöker registrera online,
då dyker många frågor upp som jag inte ens vet just nu. Typ när mitt första jobb ska ske, etc etc...

För någon som har tänkt ha detta på sidan om, med sporadiska jobb, finns det någon bra information online? Ska väll inte vara så svårt att starta som frilans.

Tusen tack
/Marcos

"Those with compassion are kind even when angry.
Those without compassion kill even as they smile"

- Dilgo Kyentse Rinpoche

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-09-29, kl 06:33

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Det är inga problem att starta eget som frilansare och har det som en sidoverksamhet, dock bör du kolla med din arbetsgivare att dom är okej med detta. En annan viktig fråga du bör läsa på innan du startar är vilka regler som gäller om du blir arbetslös. Vissa a-kassor kräver att du måste lägga ner din verksamhet för att få ersättning.

Hade du jobbat med att skriva hade jag direkt rekommenderat kursen www.frilansskolan.se, och tyvärr så vet jag inte någon liknande kurs för grafiker.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat