Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Göra ett forum?

Inlägg 1 av 9

2006-02-13, kl 20:59

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Göra ett forum?

Hur gör man ett forum som det här ungefär?
Så att man kan lägga till trådar osv.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2006-02-15, kl 00:51

username

Medlem
#42089

Inlägg: 11

Enklast är att installera en färdig lösning som PHPBB, Invision Power Board eller Vbulletin med flera. Eller var du mer inne på hur man kodar ett forum från grunden?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2006-02-15, kl 09:34

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Ok, tack!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2006-02-15, kl 14:37

username

Kaj
Sjöberg

Inlägg: 3

gå till www.ifokus.se - Där kan man lägga till egna sajter för ett visst intresseområde. Sajterna innehåler forum, artiklar, dagbok, personlig sida mm. Det är gratis. Det de vill är att det är inom ett specifikt intresseområde där du kan dela med dig av information, inlägg mm till andra intresserade.
I dag kan du redan där hitta forum och sajter kring startaeget, data och mycket mer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2006-02-15, kl 16:14

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

ok men nu har jag Vbulletin men jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. I en mapp är det massa .php filer, vad ska jag göra med dom??

Tacksam för svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2006-02-15, kl 17:08

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Jag har Cute FTP, och vad ska jag göra nu?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2006-02-16, kl 15:10

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Ok vBulletin ska jag inte ha, det jag menar är att jag vill ha ett köp/sälj forum ungefär. Ungefär som på sajten här!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2006-02-17, kl 04:46

username

Medlem
#42089

Inlägg: 11

Det beror lite på vad du har tänkt dig och i vilken skala. Om du vill är du välkommen att kika in på mortfiles.se och skicka in en förfrågan på supporten så kan jag försöka hjälpa dig så gott tiden tillåter. Ska bli pappa snart, så det är lite att pyssla med runt omkring :)

När det gäller en köp/sälj avdelning kan man göra på många sätt, bland annat enkla lösningar som att sätta upp ett forum och att köpa fullständiga skript liknande Tradera. I ditt fall skulle jag tro att ett litet forum vore den bästa lösningen, men du verkar behöva en liten hand att hjälpa dig med just installationen och grund inställningarna?

En kort fråga bara...har du en webplats redan och isåfall vet du om det är en Windows server eller en Linux?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2006-02-18, kl 01:23

username

Medlem
#42089

Inlägg: 11

PHPBB och IPB 1.3 är båda fria och kan sättas upp på vilken Linux server som helst :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat