Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Här får du hjälp att hitta $$$ till din affärsidé.

Inlägg 1 av 2

2005-12-10, kl 09:54

username

Anders
Möller

Inlägg: 15

Här får du hjälp att hitta $$$ till din affärsidé.

Jag har gedigen erfarenhet av uppstart, och kan hjälpa dig på flera sätt. Bl a med att hitta kapital, förhandlingar, rådgivning, upprättande av affärsplan, marknadsplan, marknadslansering, utlandskontakter, mm.



Pga bristen på kapital i många uppstarts-företag, jobbar jag ibland Pro Bono. Det innebär att jag inte debiterar för min tid (som normalt ligger runt 1000 - 2000 SEK/h). Däremot begär jag ersättning för faktiska kostnader, såsom resor, traktamenten, hotellkostnader, etc. Dessutom warrants eller liknande som ger mig 1-3% av företagets framtida aktier i utbyte mot ett visst antal timmars konsultarbete under viss tidsperiod.



Fördelen är att du får tillgång till nödvändig och professionell hjälp på flera områden, av en erfaren företagare. Du slipper betala ett högt arvode. Och att jag har ett investerat intresse av att företaget går bra, gör att jag anstränger mig extra mycket på ett personligt plan.



Nackdelen är att du ger upp 1-3% av företaget. Men det finns många rika företagare som har sagt: "Det är bättre att ha en mindre del av något stort, än att ha 100% av något väldigt litet". Eller hur?

Mer info www.andersmoller.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-12-11, kl 18:08

username

Peter
Le

Inlägg: 16

du kan kontakta mig på min mail adress för mer diskution, på denna mail adress. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat