Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Har idé till datorprogram..sen då?

Inlägg 1 av 4

2006-02-25, kl 19:26

username

Natasha
Trenkoska

Inlägg: 4

Har idé till datorprogram..sen då?

hej jag har en idé till ett datorprogram, vet inte direkt om den redan finns, men tror inte det. hur kan man kolla upp det utan att avslöja för mkt så att någon annan inte snor idéen?? och hur gör man sen ???

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-03-10, kl 17:52

rolferikson

rolferikson

Inlägg: 43

Du ska inte vara så rädd att någon snor idén. Du har redan ett försprång. Läs "Var inte rädd att prata om dina idéer". Du hittar inlägget här: http://www.blognyheter.se/coaching/?p=86

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-03-12, kl 18:51

Admir

Admir

Inlägg: 59

Vad tekruma än skriver ska du inte lyssna på det. Avslöja aldrig aldrig aldrig din idé. Ta kontakt med något företag i branchen och låt de skriva på ett sekretess-avtal. Prova dig fram så kanske någon nappar på det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-04-10, kl 19:08

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Håller helt med Admir. LÄgg aldrig ut din idé till någon som inte har skrivit på en sekrettesshandling.
Lite beroende på vad ditt program avser så kan du vända dig till olika företag. Är det ett spel så är det en viss kategori som arbetar med det. Är det nyttoprogram så kan du normal vända dig till en ingenjörsbyrå.

Är du osäker så vänd dig till ik2 eller innovationsorganisationen. Vill du veta mer så maila mig. Jag arbetar med sånt här dagarna igenom fast inom elektronikutveckling. Jag har [email protected] till mitt eget bolag så slipper du betala för denna inledande assistans...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat