Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Hemsida

Inlägg 1 av 11

2006-09-27, kl 09:22

linzafashion

linzafashion

Inlägg: 14

Hemsida

Hej!
Jag har absolut ingen aning om hur jag gör en hemsida. Berätta gärna!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2006-09-27, kl 11:02

sannaek64

sannaek64

Inlägg: 1

Hej!!Jag är också intresserad av att skapa hemsida..Mvh Sanna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2006-09-27, kl 11:22

antonio

antonio

Inlägg: 240

Tror nog inte det är möjligt för någon att skriva ett konkret svar över forumet här, man kanske kan låna en bok om hur man gör hemsidor eller laborera lite med ett mjukvaroprogram som t.ex. Office Frontpage eller Macromedia Dreamweaver.

Jag slösade ett antal timmar på att förstå simpla källkoder och ovanstående program för att lära mig hur man gör en medioker hemsida... om man funderar på att designa firmans hemsida kanske det är bäst att hyra tjänsten än slösa många timmar på att skapa något medelbra/kasst.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2006-09-27, kl 12:32

username

Medlem
#48839

Inlägg: 27

Ett tips är att använda färdiga frames, men du måste ha Frontpage, Dreamweaver eller dylikt, för att redigera sidan.
Färdiga sidor finns på.
http://www.freewebtemplates.com/

Annars så hjälper vi er att skapa en hemsida, till låga priser.

Kontakta oss
[email protected]

http://www.web-shopen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2006-09-27, kl 14:04

antonio

antonio

Inlägg: 240

Hoppas sidorna ni skapar för kund ser bättre ut en den sidan som används hos web-shopen ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2006-09-27, kl 14:12

username

Medlem
#48839

Inlägg: 27

Kära Antonio!

Pg.a väldigt mycke arbeta, så har vi inte hunnit att bygga om våran egen sida. Vi kommer att lägga upp en ny sida senare under hösten.


Jan Lindwall
web-shopen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2006-09-27, kl 14:23

antonio

antonio

Inlägg: 240

Söker ni google för "basic htlm" så kan man hitta de mest grundläggande koderna där.

En hemsida är ofta (om htlm är htm) helt enkelt ett textdokument skrivet i htlm kod som sparats med filändelsen .htlm / .htm som sedan avkodas för att generera en visuell layout.

Om ni går in på en grundläggande hemsida med inte alltför komplicerad layout så kan ni om ni högerklickar på sidan se en en meny som heter ungefär "Visa källkod".
Där ser ni denna text dokument som sparat i det filformatet ger upphov till det visuella utseendet.

I mjukvara som Microsoft Frontpage eller Macromedia Dreamweaver så kan ni skapa hemsidor ung. på samma sätt som när man skapar ett word dokument (fast med annorlunda funktioner till viss del).
Testa ett sådant program och titta med jämna mellanrum vilka konsekvenser det får när ni lägger till något i utseendet. Ni märker snart att ändring i layout bidrar till betydligt mer ändringar i själva källkoden.

Detta är något som ibland kan ta mycket tid i anspråk för att lära sig, har man för avsikt att skapa en hemsida för sin firma den närmaste veckan vore det kanske bäst att köpa tjänsten. (Förhållandet tid spenderad mot resultat är inte alltid så stor)

web-shopen förresten är inte precis godis för ögonen ;) men kanske priset är godis för plånboken, det vet jag inte.
Finns säkert rastlösa ungdomar som gör en snygg hemsida mot en liten summa.

Lycka till

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2006-09-27, kl 14:25

antonio

antonio

Inlägg: 240

Hej igen Jan, jo jag förstod detta ;) såg att flera av menyerna fortfarande var under uppbyggnad.

Får man fråga vilka priser ni kan tänkas ta ut i framtiden? Tycker det är bra med företag som erbjudar sådana tjänster... tycker själv det är så tidskrävande att syssla med hemsidor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2006-10-26, kl 10:32

superstoffe

superstoffe

Inlägg: 5

Hej!

Kan rekomender www.htmldog.com. Om ni föredrar svenska så har IDG.se en del olika guider också (dock ofta utdaterade). Det man vill satsa på är xHTML och CSS till en början och sen kanske vända sig till ett redan tillverkat publiceringssystem.

Jag vill inte stjäla tråden, inte heller kunder från web-shopen, men om ni behöver hjälp med design såsom web, print eller logotyper så är ni välkomna att skicka iväg ett mail.

Mvh,

Christoffer Järn
[email protected]

7th Chapter
www.7thchapter.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2006-10-26, kl 15:20

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Problemet med många hemsidor är att dom aldrig kommer att få någon större trafik. Då kan 300: - vara dyrt för en hemsida.
En hemsida som samtidigt är optimerad för för en bra indexering hos sökmotorerna kan kosta 5000: -, detta är billigt, med tanke på att då tjänar man pengar.
Min egen hemsida www.sinnenasteater.com har cirka 450 - 1500 besökare per dag. söker man på "underhållning" på googels så indexeras min sida på sidan 1 i deras sökindex.
Tack vare detta så kan jag leva på att underhålla folk.
Sådant är för mig viktigare än priset.
Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2