Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Hjälp för utlandsetablering?

Inlägg 1 av 2

2010-07-02, kl 12:44

username

Patrik
Eschricht

Inlägg: 1

Hjälp för utlandsetablering?

* Funderar Ni på etablering utomlands?



o Orolig för riskerna?
o Starta upp nytt företag eller förvärva befintligt?
o Hur startar vi upp processen?
o Hur skall vi hinna! Samtidigt som vi måste fokusera på befintligt produktion och lönsamhet?
o När vi gjort en nyetablering hur får vi kontroll över den?
o Vad kommer det att kosta?
o Hur stor kommer investeringen att bli?
o Kommer det att påverka vår balansräkning?
o I förvärvet som vi vill genomföra ingår tillgångar som vi inte vill ha typ fastigheter med mera! Går de och avvyttra och till vilket pris?
o Hur sätter vi upp bolagstrukturen för att skatteoptimera?
o Hur skall lön- och bonussystem se ut för bolaget?
o Kan vi binda upp nyckelpersonerna på något sätt så de inte lämnar?
o Skall vi äga 100% eller ha lokala partners?



Frågorna är många och tar resurser! Men med mig som projektledare kan du lugnt fokusera på befintlig produktion och lönsamhet, tryggt förvisad om att allt annat fortlöper enligt plan.



Ring mig för en kostnadsfri och förutsättningslös genomgång

0734-126648

Patrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-02-09, kl 01:29

maggie.nakiranda

maggie.nakiranda

Inlägg: 7

Jag är ny i starta eget nätverket. Anledningen till att jag gick med var att jag tillsammans med ett team av välutbildade och motiverade personer har ett mycket intressant affärsidé som vi skulle vilja förverkliga. Vi letar efter både lokal och internationelle investerare som vill investera i vårt företag. Vi ska starta en projekt i Uganda som erbjuder följande tjänster: mobila penningtransaktioner och faktura betalningar. Uganda är ett u-land med över 30 miljoner invånare. Det största befolkningen är på landet och de saknar tillgång till bank tjänster. Med vår projekt skulle vi kunna erbjuda dessa befolkning sådana tjänster som skulle kunna ge dem både social och ekonomisk utveckling. Vi har både affärsplan och programvara redo. Hör av er så kan jag berättar mera.
Mv J.M.Nakiranda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat