Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Teknik

Hosting

Inlägg 1 av 19

2007-11-20, kl 14:18

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hosting

Använder mig av två "webhosters" varav den ena är one.com, nu åker dom ut ,,grrrrrrrrrrrrrr

Verkar som dom öser in nya kunder utan att växa med problemen


Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 19

2007-11-20, kl 14:40

Hedblom

Hedblom

Inlägg: 30

Jag har faktiskt suttit och surrat en halv kväll med supporten för någon dag sedan.

Jag tycker att funktionerna och möjligheterna är helt ok på one, men minus för den okunniga supporten.

Frågade en enkel fråga för någon som ska jobba på ett sådant ställe men ingen av dem fick fram ett vettigt svar:

Frågan:
Fri trafik, då är det OK med överföringar på 500gb / månad?
Ja så länge ingen fil är över 1mb stor? Och att man kan bli avstängd ändå om dom tycker det är för mycket trafik.

Förstår inte riktigt logiken i det, överföring som överföring. Jag tänker inte välja one med risk för att bli avstängd

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 19

2007-11-20, kl 14:54

Andren

Andren

Inlägg: 140

Det har helt klart växt över deras huvuden (problemen)

Som tur är har jag en annan som är helt suverän vad gäller både support och kapacitet och har inte haft ett enda problem egentligen förutom lite tekniska frågor

OCH en av dom få där jag kan lägga in obegränsat antal domäner på ett konto




Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 19

2007-11-20, kl 15:03

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Man får vad man betalar för.  !!!!!

Själv använder jag mest www.Oderland.se om jag vill ha server i Sverige.



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 19

2007-11-20, kl 15:26

Andren

Andren

Inlägg: 140

Oftast är det så och definitivt hos one.com

Men i mitt andra fall får jag långt mer än jag betalar för,,hehe

Knappt 400GB disk 3600GB trafik/månad obegränsat antal FTP,email ,och framför allt obegränsat antal domäner

30 tal script med
Automatic Script Installer
Unlimited Domain Hosting
Unlimited FTP Accounts
1000 MySQL Databases
Secure Server (SSL)
24/7 Expert Helpdesk

mm..  Och för det löjliga priset 40 kr i månaden

Ps. du får t o m en gratis domain i priset Ds

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 19

2007-11-20, kl 15:41

Wroblewski

Wroblewski

Inlägg: 22

Lars Andren> Jag såg i tråden om SEO & Sökmotoroptimering att du har två stycken personer som jobbar heltid med SEO åt dig på alla dina sidor. Om du nu lägger ner resurser på att avlöna två personer på enbart SEO så kan jag tipsa dig om att sprida innehållet på dina siter på olika hostingleverantörer. Det är nämligen som så att det ur ett SEO-perspektiv är bättre att sprida sina siter på olika servrar.
Du gav dessutom indikationer på att du hade internationella siter, kanske är det engelsk text? I så fall rekommenderar jag dig att lägga innehåller på amerikanska och engelska servrar. Sprid även ut siterna med olika leverantörer i det fallet.

Generellt gäller att man ska nyttja serverutrymme i det landet vars språk som står på siten. Detta är väldigt grundläggande förutsättningar att leva upp till när man jobbar inom SEO-branschen, men nog så viktiga.

Jag kan tipsa om webbhotell i england som distribueras av ett svenskt bolag om du känner att du har ngn nytta av det?

Att du fått nog av One, det kan jag förstå. De lever inte upp till för vad de uppger sig att vara. Tyvärr!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 19

2007-11-20, kl 16:03

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hej Alexander,
Tack för tipset!

Jag vet,,och därför hade jag fler än en

Den jag har nu ligger i US

Med 2 st gigabit fiber

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 19

2007-11-20, kl 16:06

Hedblom

Hedblom

Inlägg: 30

Lars Andren du kan inte mena 400gb utan 4gb ?

Jag betalar 225 / månad för:

3gb utrymme
75gb trafik.

Fast då är det ett resellerkonto så jag själv kan skapa egna inloggningar mm.

Tror jag ska byta för min server ligger i usa och det tycker jag inte om. Funderat på oderland, men är alltid "läskigt" att flytta över 10 konton ifall det är olika inställt och inte går att ändra.  tex infi-filer och sådant. Jobbigt att börja koda om 10 sidor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 19

2007-11-20, kl 16:14

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

500 GB för 1500 månaden
obegränsad med domäner
mm
mm

annars 10 GB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 19

2007-11-20, kl 16:20

Andren

Andren

Inlägg: 140



Kristoffer Hedblom:


Lars Andren du kan inte mena 400gb utan 4gb ?

Jag betalar 225 / månad för:

3gb utrymme
75gb trafik.

Fast då är det ett resellerkonto så jag själv kan skapa egna inloggningar mm.

Tror jag ska byta för min server ligger i usa och det tycker jag inte om. Funderat på oderland, men är alltid "läskigt" att flytta över 10 konton ifall det är olika inställt och inte går att ändra.  tex infi-filer och sådant. Jobbigt att börja koda om 10 sidor.





Hehe,, jo det menar jag,,

Dessutom om jag "bjuder" in någon så får han/hon ytterligare  disk space gratis och jag någon månad.

Men det viktigaste för mig är att support och uptime är 100%,,och det är den

360 GB Web Space360000 MB disc space at your disposal! 3600 GB TransferTransfer more than 3 Terabyte per month! 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2