Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Teknik

Hur startar man en web-shop

Inlägg 1 av 11

2005-08-12, kl 21:21

username

Jens
Fantback

Inlägg: 1

Hur startar man en web-shop

Hej,
Har suttit och funderat en längre tid pá vad jag skulle kunna sälja pà internet. Nu har jag hittat en produkt som jag vill börja sälja.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag skall gà till väga.

Kontakta banken först, sen göra web-sidan, och till sist kontakta olika leverantörer, eller? Vem skall göra web-sidan? Ett företag inom webdesign, eller jag själv? Hur mycket datautrustning behöver man investera i? Tex. ett eget litet nätverk hemma med databaser och hela köret, eller räcker det med att ha en laptop!?

Som ni ser sà skulle jag behöva information fràn början till slut.
Antagligen blir det ett företag som fàr göra web-sidan eftersom jag själv inte har nàgon kunskap. Man vill ju att allt ska bli rätt, att den är optimerad för sökmotorerna osv.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2005-08-13, kl 01:27

username

Mikael
Andersson

Inlägg: 2

Hej,

Vi har färdiga lösningar för att driva en webbshop. Kontakta oss gärna.
mdw.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2005-08-13, kl 03:02

dahlin

dahlin

Inlägg: 16

Hej!

Det är ingen liten fråga du ställer, det skulle man kunna skriva hur mycket som helst om, men jag ska i alla fall försöka fatta mig någorlunda kort.

För att överhuvudtaget kunna sluta avtal med leverantörer tror jag det är viktigt att du har en registrerad firma med F-skattsedel. I ditt fall verkar enskild firma lämpligast. Den registrerar du hos Bolagsverket. (www.bolagsverket.se)

Vad gäller din hemsida tycker jag helt klart att du bör anlita professionell hjälp om du saknar kunskap. Det finns bra webbpubliceringsverktyg (CMS) där du lätt själv kan bygga och administrera din sida. Man får inte heller glömma bort vikten av formgivning. En rent tekniskt bra sida som saknar genomtänkt form skrämmer bort kunder. Det här låter kanske dyrt och krångligt, men behöver inte alls vara det. Det finns lösningar för alla behov och plånböcker.

När det gäller investeringar i datorer mm. tycker jag att du ska ta det lugnt, förköp dig inte utan tänk till kring vilka dina reella behov är och se till att de är uppfyllda. Skulle det sedan gå bra och du behöver bättre eller mer utrustning går det bra att köpa till i efterhand.

Mitt företag Connecting Partners jobbar med många av de bitarna du nämner, du är hjärtligt välkommen att höra av dig om du har frågor och funderingar. Det är alltid roligt att prata med folk som brinner för sina idéer, så tveka inte att höra av dig!

Med vänliga hälsningar

Marie-Louise Dahlin
[email protected]
076 - 230 02 98

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2005-08-14, kl 12:27

username

Amir
Adan

Inlägg: 39

Men jag har en fråga angående det där... Om man skall starta ett företag med e-handel. Men nu inte har registerat företaget ännu, men redan betalat för domän och webbhotell. Kan man ändå ta med det på bokföringen som utgifter för företaget även fast de utgifter har kommit innan företaget har registrerats?

Mvh

Amir Adan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2005-08-14, kl 21:40

dahlin

dahlin

Inlägg: 16

Hej Amir!

Du kan absolut dra av de utgifterna. Jag tror dock att det finns en tidsgräns, t ex att du måste registrera firman inom 12 månader för att få dra av uppkomna kostnader.

Mvh Marie-Louise

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2005-08-17, kl 19:25

username

Johan
Lindstedt

Inlägg: 13

Hej,

Vi erbjuder billiga e-handelslösningar som både är enkla, men samtidigt professionella och innehåller allt som behövs för att bedriva en e-butik och e-handel via internet.

Du betalar en låg månadskostnad, och då ingår både webbhotell samt support via e-post & telefon.

Titta gärna in på vår hemsida - www.starweb.se

Mvh
Johan, Starweb.se

Mvh
Johan på Starweb.se - Ehandelslösningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2005-08-22, kl 16:11

username

Jonas
Carlström

Inlägg: 7

Hej!

När det gäller val av e-handels lösning så är här en del riktlinjer som kan vara bra att hålla koll på:

1. Det skall inga fri support!
Där du tillgång till fri support via email telefon.

2. Finns företaget kvar om 5 år?
Välj en leverantör som är etablerad på marknaden. Fråga om referenser. Detta ger dig en trygghet om att de finns kvar för även i framtiden.

3. Säker och stabil
Vilka servrar, är de övervakade?


4. Modern och funktionell teknik - med fria uppdateringar!
Där du inte betalar extra för förbättringarna utan att självklart de ingår. Här kan du spara mycket pengar genom åren.

5. Priset
Är standardlösningen funktionell? Dvs. inga "dolda kostnader" som start- eller installationsavgifter.

6. Enkelt - lätt att komma igång
Utan krånglig programmering

Lycka till!

mvh

Jonas C, - SmartaTips.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2005-08-29, kl 23:16

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Har suttit och funderat en längre tid pá vad jag skulle kunna sälja pà internet. Nu har jag hittat en produkt som jag vill börja sälja.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag skall gà till väga.

Kontakta banken först, sen göra web-sidan, och till sist kontakta olika leverantörer, eller? Vem skall göra web-sidan? Ett företag inom webdesign, eller jag själv? Hur mycket datautrustning behöver man investera i? Tex. ett eget litet nätverk hemma med databaser och hela köret, eller räcker det med att ha en laptop!?

Som ni ser sà skulle jag behöva information fràn början till slut.
Antagligen blir det ett företag som fàr göra web-sidan eftersom jag själv inte har nàgon kunskap. Man vill ju att allt ska bli rätt, att den är optimerad för sökmotorerna osv.



Hej!

Gå in på vår hemsida och under e-handel har du all information om våra webbutiker. Du behöver inte kontakta banken för att starta en webbutik. Det finns flera betalningslösningar men vi kommer till det under eventuell diskussion. Observera att vi säljer webbutiken till dig (inte hyr per månad som andra brukar göra) ... när du köper den, äger du den.

mail: [email protected] ....... www.sansa.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2005-10-06, kl 01:51

username

Ulrika
Bengtsson
Bengtsson

Inlägg: 6

Detta stämmer! Det får inte ha gått för lång tid, det är bäst att kolla med lokalaskatteskrapan för hur lång tid som gäller.

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Amir!

Du kan absolut dra av de utgifterna. Jag tror dock att det finns en tidsgräns, t ex att du måste registrera firman inom 12 månader för att få dra av uppkomna kostnader.

Mvh Marie-Louise

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2005-10-14, kl 13:22

username

Oskar
Linderoth

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,
Har suttit och funderat en längre tid pá vad jag skulle kunna sälja pà internet. Nu har jag hittat en produkt som jag vill börja sälja.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag skall gà till väga.

Kontakta banken först, sen göra web-sidan, och till sist kontakta olika leverantörer, eller? Vem skall göra web-sidan? Ett företag inom webdesign, eller jag själv? Hur mycket datautrustning behöver man investera i? Tex. ett eget litet nätverk hemma med databaser och hela köret, eller räcker det med att ha en laptop!?

Som ni ser sà skulle jag behöva information fràn början till slut.
Antagligen blir det ett företag som fàr göra web-sidan eftersom jag själv inte har nàgon kunskap. Man vill ju att allt ska bli rätt, att den är optimerad för sökmotorerna osv.



tja, du borde kolla upp oscommerce. lätt program som är gratis. Vet inte om någon i denna tråd har sagt det, men oscommerce är verkligen bäst!! varför betala?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2