Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum ABC för dig som vill starta eget

Hyra ut personal????????

Inlägg 1 av 11

2007-05-31, kl 19:26

username

Medlem
#49798

Inlägg: 10

Hyra ut personal????????

Jag har ett handelsbolag som driver försäljning av div produkter till företag och industrier, Men för att öka våra intäkter i företaget så funderar vi på att hyra ut personal.

Min fråga är vad behöver jag ta för timpeng till den som ska hyra in personalen till om min gubbe ska ha 110kr tim + Traktamente?

Mina beräkningar slutade på ca 200kr/tim inklusive sociala avgifter och försäkringar osv för att gå jämt upp sen får vi lägga på våran vinst..

är det helt galet räknat eller?? Tack för snabba svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2007-06-01, kl 03:46

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Ungefär så + traktamente + din vinst + moms. Så ser livet ut i Sverige.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2007-06-01, kl 07:47

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Du måste nog lägga priset så att det täcker dina kostnader när facket kräver avtal av dig. Det innebär först och främst en garantilön på 90% även när personen inte är uthyrd, dels får du inte lägga dig på en lön som är lägre än de anställda har på den arbetsplats du hyr ut till.
Garantilönen kan man ju komma runt genom att bara anställa på timme men då gäller det att den du ska hyra ut har inkomster någonanannstans också. Det går nämligen inte att inom bemanning kombinera en timanställning med att gå på A-kassa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2007-06-01, kl 09:02

username

Medlem
#49798

Inlägg: 10

Tack för svaren!!
Jag hade tänkt en projektanställning, Han som hyr in gubben står för arbetskläder mm, så den enda utgiften jag har är lön, trakt, försäkringar och sociala utgifter.

Jag blev erbjuden 265kr/tim  nu på för han som ska ha 110kr/tim+traktmm nu på morgonen.

Det måste ju vara OK eller??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2007-06-01, kl 12:22

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Mer noga är det som Karin säger och 265:- verkar alldeles för lågt även utan att moms  är redovisad.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2007-06-01, kl 18:26

username

Medlem
#49798

Inlägg: 10

hade ett möte med arbetaren och han som vill hyra honom idag.

Vi kom fram till att jag skulle få 260kr/tim
Då står jag för arbetarens lön+avgifter+försäkring.
Så jag betalar inte ut något traktamente han står för övernattningar osv.

Det kändes som en bra affär.. Eller?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2007-06-03, kl 21:14

username

Medlem
#51450

Inlägg: 6

nja, NUTEK tror jag det är som har en tjänst på nätet för hur man räknar på anställda. I mina egna beräkningar kan jag inte ta mindre än 350 kr/h, och då får min personal 90Kr/h

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2007-06-05, kl 20:57

username

Medlem
#49798

Inlägg: 10

Per Jönsson: nja, NUTEK tror jag det är som har en tjänst på nätet för hur man räknar på anställda. I mina egna beräkningar kan jag inte ta mindre än 350 kr/h, och då får min personal 90Kr/h Då räknar du på att ta ut en egen lön på det också eller??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2007-06-07, kl 09:39

username

Medlem
#51394

Inlägg: 14

Per Jönsson: nja, NUTEK tror jag det är som har en tjänst på nätet för hur man räknar på anställda. I mina egna beräkningar kan jag inte ta mindre än 350 kr/h, och då får min personal 90Kr/h Jo vi har ett räkneverktyg som kan vara till viss hjälp även i det här fallet. Postar länken här.

Hälsningar
Nutek, Företagsinformation
www.nutek.se/foretagarguiden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2007-06-07, kl 22:48

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

Dennis: Jag har ett handelsbolag som driver försäljning av div produkter till företag och industrier, Men för att öka våra intäkter i företaget så funderar vi på att hyra ut personal.

Min fråga är vad behöver jag ta för timpeng till den som ska hyra in personalen till om min gubbe ska ha 110kr tim + Traktamente?

Mina beräkningar slutade på ca 200kr/tim inklusive sociala avgifter och försäkringar osv för att gå jämt upp sen får vi lägga på våran vinst..

är det helt galet räknat eller?? Tack för snabba svar Om du räknat rätt eller fel kan du inte så på timpris per gubbe
Du kan bara se det på vad gubben drar in i intäkter för din kund
Förslag, låna ut honom gratis i 14 dagar så då vet både du ock kunden var priset ska ligga

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2