Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Idé till Telia

Inlägg 1 av 4

2004-09-18, kl 21:44

username

Maya
EK

Inlägg: 13

Idé till Telia

Hej!
Jag har en enkel men bra idé till telia, idén är väldigt enkel och används inom telekombranschen där den riktar in sig på att erbjuda kunder (privata och företag) att ringa internationellt till billiga priser, samtidigt som kunden har kontroll över sina utgifter.

Min idé är att använda samma metod för nationella samtal.
Min fråga är hur skall jag gå tillväga för att veta om telia eller något annat företag använder denna metod? och om den nu inte används vem/vilka skall man kontakta inom telia för att presentera sin idé utan att den blir "stulen"?

tacksam för hjälpen :-)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-11-29, kl 10:50

username

Lars
Larsson

Inlägg: 23

Det är ganska omöjligt om du inte har personliga kontakter. Jag lyckades dock hitta en bra idé som www.interesting.org belönade/köpte för 1000:- till Telia mobile.

Det är värt att veta att det var totalt två av mina 51 inlämnade idéer under ett år som blev belönade. Det säger en del om hur svårt det är att hitta någon som är intresserad av sporadiska idéer.

Är det någon som känner att dom har bra kontakter med ledningen på Telia/Tele2/Ericsson får dom gärna visa sitt namn här :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-02-15, kl 01:37

username

Göran
Axelsson

Inlägg: 51

Varning för Telia. De brukar tjäla idéer som presenteras för dem. Likaså med Posten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-02-15, kl 23:28

dennissweden

dennissweden

Inlägg: 55

Telia lever fortfarande i tankar att dom har monopolet , dom är omöjliga o göra me i affärer.Har haft kontakt med ledningen och jobbat med dom . Rekommenderar inte det.Dom har lätt för o trampa på folk. Din ide blir deras då dom anser sig inte behöva dig.men annars lycka till med iden

Inläggets betyg
Svara Svara med citat