Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import från Marocko??

Inlägg 1 av 5

2006-01-08, kl 19:02

username

Anders
Bengtsson

Inlägg: 1

Import från Marocko??

Jag kommer att åka till Marocko i sommar och hade tänkt att köpa smycken, tyger möbler osv. Problemet är, hur skickar jag det till sverige på bästa sätt? Går det att skicka med båt eller skall jag skicka det med deras motsvarighet till posten? Behöver jag starta ett importföretag i sverige för att göra detta?

Tacksam för så mkt svar och info som möjligt ang detta.


Anders

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-03-15, kl 16:17

username

Eva
Lemhouer

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag kommer att åka till Marocko i sommar och hade tänkt att köpa smycken, tyger möbler osv. Problemet är, hur skickar jag det till sverige på bästa sätt? Går det att skicka med båt eller skall jag skicka det med deras motsvarighet till posten? Behöver jag starta ett importföretag i sverige för att göra detta?

Tacksam för så mkt svar och info som möjligt ang detta.


Anders

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-03-15, kl 16:20

username

Eva
Lemhouer

Inlägg: 3

Hej Anders,

Bor i Marocko och exporterar hantverk härifràn. Kanske möjlighet till samarbete? Kontakta mig gärna pà [email protected]
Mvh/Eva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-06-13, kl 19:02

username

Malika
Kalén

Inlägg: 4

Hej. Jag är själv halv marockan halv svensk och har länge haft tankar på att importera saker från marocko efterssom jag endå är där varje sommar! Åker ner nu i slutet av juni och skulle mer än gärna sköta import och inköp åt de som är intresserade som en mjuk start på min verksamhet. Jag talar flytande marockanska vilket innebär att jag säkert kan ordna bra priser därifrån etc. Hör gärna av dig på min mail: [email protected] Liz!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-08-22, kl 19:07

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Anders,

Bor i Marocko och exporterar hantverk härifràn. Kanske möjlighet till samarbete? Kontakta mig gärna pà [email protected]
Mvh/Eva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat