Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Intresserad av fastighetsinvesteringar?

Inlägg 1 av 8

2015-01-26, kl 18:58

huggan

huggan

Inlägg: 9

Intresserad av fastighetsinvesteringar?

Sett att fler i forumet har intresse av detta, vilket jag själv också har. Därför tänkte jag att det kunde startas en tråd där man kan diskutera olika lösningar och intressanta projekt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2015-01-26, kl 19:01

huggan

huggan

Inlägg: 9

Eftersom jag själv driver ett eget företag som äger och hyr ut fastigheter har jag några vänner som också blivit intresserad och vi har diskuterat om att starta ett gemensamt bolag och köpa en fastighet. Inget har kommit till skott och en stor anledning är hur man löser så att det blir rättvis mellan ägarna.

Att dela upp bolaget i olika andelar är lätt. Men hur gör man med allt arbete?
Alla kan ju inte vara delaktiga i varje beslut och folk måste få betalt för sin tid utan att det sticker i ögonen på andra ägare.

Någon som har bra ideer på detta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2015-01-26, kl 19:03

huggan

huggan

Inlägg: 9

Kan tipsa om en bra sida för er som inte känner till den.

http://www.objektvision.se/

Här finns fastigheter till salu och är väl den största siten i Sverige på detta. Även företag till salu och för att hyra. Endast kommersiella fastigheter kan tilläggas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2015-02-05, kl 06:11

FiratGunes

FiratGunes

Inlägg: 71

Bra tråd skapad! Tummen upp!

Jag personligen har kikat lite på www.tessin.se,där man tillsammans med andra investerar i projekt. Oftast fastigheter.

Vad tycker ni?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2015-02-05, kl 08:10

huggan

huggan

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: FiratGunes

Bra tråd skapad! Tummen upp!

Jag personligen har kikat lite på www.tessin.se,där man tillsammans med andra investerar i projekt. Oftast fastigheter.

Vad tycker ni?



Jag är medlem där men dom skulle behöva ändra om lite för att kunna lyckas tror jag.

Tittar du på erbjudandet som är idag så får man 105% av emissionskursen efter 4 år, bra affär, för den som har bolaget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2015-02-17, kl 01:10

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Objektvision var ett bra verktyg som jag lagt till min minneslista efter att ha studerat deras utbud.

Lars Arenander

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2015-02-25, kl 18:00

Johannes76

Johannes76

Inlägg: 1

http://se.globalbroker.biz - idag (2015/02) omfattar plattformen följande länder: Australien, Brasilien, Danmark, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Polen, Portugal, Slovakien, Sverige, Spanien, Mexiko.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2015-04-16, kl 11:00

huggan

huggan

Inlägg: 9

För er som verkligen är intresserade, skicka PM. Håller på att samla ihop investerare som är intresserade av att köpa hyresfastigheter. Inget är såklart bindande.

Grovt om upplägget:
Ett AB köper fastigheten
Aktierna delas upp beroende på satsat kapital
Aktieutdelning delas ut varje år beroende på aktieandelar och vinst
Förvaltning/skötsel läggs ut så ingen behöver göra något arbete
Vid större beslut kallas extra styrelsemöte, annars 1 möte om året, förmodligen via skype/telefon, här fårs även årsredovisningen.
Bokföring läggs ut till oberoende part, om möjligt online där man får tillgång att titta på det löpande.

Exitstrategi
Säljer fastigheten med/utan hela AB:t. Dock kan man be styrelse om att få sälja och då har alla andra aktieägare förtur till aktierna. Värdering görs av oberoende part.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat