Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare sökes för köp av webbplats

Inlägg 1 av 7

2011-08-20, kl 17:49

hockey

hockey

Inlägg: 59

Investerare sökes för köp av webbplats

Jag har hittat en webbplats inom en ganska tabubelagd nisch och har länge varit intresserad av att köpa den men de ekonomiska musklerna har jag saknat. Inte heller vill jag vända mig till ALMI eller banken och tala om vad mitt projekt är. Därför försöker jag nå ut till privatpersoner eller investmentbolag i Sverige som kan finna ett intresse i att investera i mitt projekt.

Senast jag vände mig hit och sökte en investerare fick jag många intressanta svar och därför gör jag nu ett nytt försök för att se om jag hittar den person som jag söker.

Om webbplatsen
Av olika skäl vill jag inte skriva ut namnet på webbplatsen i tråden jag pratar om men den omsätter 70.000 - 80.000 kronor i månaden. Utgifterna är endast 5.000 kronor i månaden (server). Det innebär kort och gott att man kan ta ut en bruttolön på 65.000-75.000 i månaden och man behöver inte röra ett finger då det finns personer på sidan som sköter supporten till medlemmarna helt oavlönat.

Av de kunskaper jag har och de kontakter inom webbranschen så kan jag öka omsättningen till det dubbla, om inte mer. Alternativ att man då säljer den för det dubbla än vad man köpte den för eller utvecklar den mer och höjer värdet. Webbplatsen har inte fått en ansiktslyftning eller nya funktioner sedan starten 2004-2005. Som lekman inom webbranschen ser jag en oerhört stor potential i den här sidan.

Investering som behövs
2-3 miljoner kronor

Vad erbjuder jag dig?
- 49% i bolaget
- 30.000/månaden under fem år

Låter det intressant?
Då vill jag att du skickar ett personligt meddelande till mig här på starta eget där du presentera dig och vad du vill ha i utbyte för att du investera i mitt projekt.

Djurgården Hockey

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-08-21, kl 11:59

hockey

hockey

Inlägg: 59

Såg nu i efterhand att jag skrivit fel under "Vad erbjuder jag dig?".

Det rätta ska vara
49% i bolaget
50.000/månaden under fem år vid en investering på mellan 2-3 miljoner kronor.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-08-23, kl 09:19

Mickeg

Mickeg

Inlägg: 49

Det låter som om du kan mycket inom denna bransch och kanske skulle lyckas bara av att starta en ny hemsida?
Jag undrar om det kanske skulle gå att starta konkurerande verksamhet?

jag driver flera hemsidor på internet och lever just nu på detta.

Jag skulle nog kunna vara intresserad av ett nytt projekt om du är intresserad.
Kontakta mig på.

Skype: Mikael.per.gustafsson
Mail: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-08-23, kl 10:13

hockey

hockey

Inlägg: 59

Citat:

Ursprungligen postat av: Mickeg

Det låter som om du kan mycket inom denna bransch och kanske skulle lyckas bara av att starta en ny hemsida?



Har fått den här frågan en gång när jag kontakta ALMI om att jag ville köpa en hemsida för 30.000 kronor. ALMI förstod inte hur jag kunde köpa en hemsida för 30.000 kronor (den tjänar du inga miljoner kronor på). Det kanske inte är det som är tanken heller från min sida, att redan år ett omsätta flera miljoner kronor.

Jag har varit verksam inom den här branschen i cirka 7-8 år men saknas kunskap om programmering och design. Däremot är jag gärna projektledare och styr upp det på så vis.

Men om jag ska besvara frågan på ett seriöst sätt. Så blir det som att försöka starta en dejtingsajt likt mötesplatsen och e-kontakt och sedan konkurrera ut dessa sedan om 4-5 år omsätta 40-45 miljoner kronor.

Jag vill gärna investera i en levande och redan uppbyggd webbplats för att öka omsättningen till det dubbla och sedan sälja den för kanske 8-9 miljoner kronor om några år som jag gärna delar med min partner.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-08-23, kl 11:07

hockey

hockey

Inlägg: 59

Utöver detta projekt har jag ett annat som jag vill investera i där det redan finns ett bolag för webbplatsen jag talar om som är nystartat av ägaren. Det är en helt vanlig webbplats finns som inte riktigt har kommit igång ännu men där finns potentialen, absolut. Den är också ensam inom sin nisch.

Han som driver den nu köpte den för 17.000 kronor och eftersom han har jagat annonsörer och en webbplats klar bakom den befintliga som bara är att koppla på så vill han ha 100.000 kronor för den.

I Mars när webbplatsen var ute till försäljning såg statistiken ut så här

Antal sidor indexerade i Google 2010-03-25: c:a 17.900 st
Antal externa inlänkar enligt Yahoo 2010-03-25: 615st
Antal registrerade användare 2010-03-25: 2.743st (idag är det 4.366 medlemmar)
Facebook grupp 2010-03-25: 1.794st
Antal besökare 2009-02-14 till 2010-03-25 enligt Google Analytics: 117.447 st
Antal sidvisningar 2009-02-14 till 2010-03-25 enligt Google Analytics: 3.499.229

Webbplatsen ligga etta och tvåa på google vid sök på domännamnet.

Statistiken ovan har absolut blivit förändrad till det positiva sex månader senare. Så om det finns någon som vill investera 100.000 kronor i detta projekt så är jag med på noterna.

Han som äger sidan har jag varit i kontakt med och han sa det, sätter du upp annonser så kan du ha två stycken som tar ut en heltidslön från webbplatsen.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-08-29, kl 17:29

hockey

hockey

Inlägg: 59

Söker efter en investerare som vill köpa den här webbplatsen för att driva och utveckla den tillsammans med mig.

150.000 exkl. moms är vad som behövs. Vid eventuella frågor eller funderingar, tveka inte att höra av er till mig.

Inlägget är redigerat efter ny information från den nuvarande ägaren.

Citat:

Ursprungligen postat av: hockey



I Mars 2009 när webbplatsen var ute till försäljning såg statistiken ut så här:

Antal sidor indexerade i Google 2010-03-25: c:a 17.900 st
Antal externa inlänkar enligt Yahoo 2010-03-25: 615st
Antal registrerade användare 2010-03-25: 2.743st (idag är det 4.366 medlemmar)
Facebook grupp 2010-03-25: 1.794st
Antal besökare 2009-02-14 till 2010-03-25 enligt Google Analytics: 117.447 st
Antal sidvisningar 2009-02-14 till 2010-03-25 enligt Google Analytics: 3.499.229

Webbplatsen ligga etta och tvåa på google vid sök på domännamnet.

Statistiken ovan har absolut blivit förändrad till det positiva 18 månader senare.

Han som idag äger webbplatsen har ordnat in annonsörer i prisklassen 20.000-60.000 för 3 månaders annonsering beroende på storlek och företag.

Från min sidan finns många andra förslag förutom annonser som kan ge inkomster. Jag beräknar att kunna snitta mellan 30.000-60.000/månaden via annonser vid ett eventuellt köp.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-10-05, kl 13:49

shadi

shadi

Inlägg: 15

Jag är väldigt intresserad du kan kontakta mig : [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat