Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investering för en verksamhet i Miami, USA

Inlägg 1 av 6

2005-08-10, kl 18:27

username

Husam
Malko

Inlägg: 6

Investering för en verksamhet i Miami, USA

Hej,
Jag och två av mina kompisar har en affärsidé om att starta en verksamhet i Miami i USA, där vi har kontakter och folk som hjälper. Idén är väldigt enkel och sån verksamhet finns inte i USA förutom några enstaka i hela stora landet. Vi har kunskapen och kontakterna som krävs, men startkapitalet saknas.

Idén är välbeprövad, men finns som sagt nästan inget i USA trots att vi tror att det skulle gå särskild bra i USA med tanke på deras kultur. Ska till Miami i slutet av denna månad, för att göra en förundersökning, lära oss vilka regler det gäller o.s.v. Ca en miljon svenska kronor krävs som startkapital, men kommer enligt beräkningar att vara intjänade redan första året eller HÖGST efter ett par år.

[email protected]
0736548218

/Malko

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-08-12, kl 00:30

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Finns det inga konkurrenter finns det troligen heller ingen marknad. Citat som stämmer i 99 fall av 100.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-08-12, kl 12:59

username

Husam
Malko

Inlägg: 6

"konkurrenter" finns det, men inte i den form du tänker på.
Man har olika förutsättningar. Dessutom sa jag nästan, för jag vet att det finns i USA, men bara några enstaka och det går BRA för de.

Med tanke på din inställning, så kan jag säga att du spenderar din tid vid fel forum. Inget illa menat, men ta gärna åt dig.

/Malko

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-08-21, kl 03:18

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Jag har en väldigt positiv inställning till företagande, det är ett av mina största intressen. I detta fallet svarade jag inte närmast för att avråda dig/er att fullfölja Er idé, utan mer för att avråda folk från att investera i sådana här projekt.

Riskkapital raggar man inte på detta sätt (och detta är långt ifrån det värsta exemplet), det liknar mer nigeriabrev än seriös kapitalanskaffning.

En idé som är enkel, välbeprövad och som redan bedrivs i USA... Varför finns inte övriga aktörer i Miami? Finns det lönsamhet så är dom där illa kvickt, det kan jag lova dig.

En miljon i startkapital som kommer vara intjänad efter några år?? Vad grundar sig dessa beräkningar på? Ni vet ju inte ens vilka regler som gäller, och därmed inte heller förutsättningarna för hur verksamheten kan bedrivas. Kan inte i min vildaste fantasi se någon som skulle investera 1 mnkr med dessa fakta?

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-08-25, kl 18:07

username

Husam
Malko

Inlägg: 6

Till mrnowhereman: jag säger inte så mycket mer i ett forum, tycker man det låter bra, då kan jag avslöja mer och DÅ får man svar på de frågor du har ställt. Du förväntar dig väl inte att jag ska gå igenom allting inklusive räkning här på forum? Kan vara bra ibland att tänka efter lite och kanske läsa mellan raderna.

/Malko

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-08-29, kl 16:57

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Du har säkert knåpat ihop mer information, det tvivlar jag inte på. Att det är något mer konkret än rena spekulationer betvivlar jag dock starkt. Du skulle ju här på forumet tex kunna berätta vad det är för verksamhet och vilka konkurrenter som finns. Dessutom är det främst personerna bakom affärsiden en seriös investerare lockas till, en genial affärside fungerar aldrig med dåliga entreprenörer, medans en medioker ide kan bli en succe med rätt personer bakom. Tro mig, du är inte en av de senare. Och din idé är förmodligen inte ens medioker.

"Ca en miljon svenska kronor krävs som startkapital, men kommer enligt beräkningar att vara intjänade redan första året eller HÖGST efter ett par år."

Löjligare än så blir det inte.

Men det var i alla fall roligt att läsa ditt barnsliga försök till att ragga kapital. Det skall du ha cred för.

För min del är denna diskussion nu över. Jag kommer inte att svara på fler inlägg på den här tråden.

Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat