Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investering och Bidragssökande, Tips & Råd

Inlägg 1 av 1

2014-10-08, kl 10:36

Sjonsson

Sjonsson

Inlägg: 1

Investering och Bidragssökande, Tips & Råd

Hej!

Mitt namn är Stefan Jonsson och jag är producent och designer för ett nystartat datorspelsföretag med sitt säte i Malmö vid namn Frogsong Studios AB.

Vi har nu bedrivit verksamhet i drygt ett halvår och har levt på besparingar, CSN-bidrag, Starta-eget bidrag igenom Arbetsförmedlingen och så vidare men har kommit till en punkt där vi måste hitta bättre lösingar.

Var vi kommer i kontakt med investerare är inte jättesvårt då det finns stora etablerade mässor för det världen över, problemet är att ens ha råd att åka på dom och därav behöver vi pengar.

Vi är alltså i takt med att hitta investerare och bidrag som kan hjälpa vår verksamhet vilket vi har väldigt lite erfarenhet av. Det vi undrar är:

  1. Vad finns det för svenska bidrag att söka för nystartade företag?
  2. Vad finns det för internationella bidrag att söka för nystartade företag?
  3. Vad finns det för svenska stipendier att söka för nystartade företag?
  4. Vad finns det för internationella stipendier att söka för nystartade företag?
  5. Känner ni till investerare som är intresserade av datorspelsbranschen eller som ni tror man kan skapa ett intresse hos?


Ni behöver självklart inte svara på alla om ni inte vill, jag är tacksam för alla svar jag kan få!

Med vänliga hälsningar,

Stefan Jonsson

Svara Svara med citat