Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

IT-Cafe

Inlägg 1 av 9

2004-04-13, kl 23:37

username

Stavros
Tsirlidis

Inlägg: 1

IT-Cafe

Hejsan funderar på att starta ett IT-Cafe
Har tänkt på det mesta hittat lokal, men nu så undrar jag bara om det är någon som vet vart man kan få tag i billiga datorer, har kollat många ställen. En annan sak jag undrar är även om va ni tycker om IT-cafe. I den stad jag bor i finns 50 000 invånare och inget IT-Cafe tror ni det går runt?
någon som har erfarenhet av IT-cafe ge mig gärna lite tips och va det kan komma för hinder/problem.Tänkte på en anna sak det där med spel som företag får man handla in spel för inköpspris som typ spelbutiker gör eller? finns det då "spelgrossister" MVH Steven

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2004-05-07, kl 09:55

username

Thomas
Dahlberg

Inlägg: 3

_________________________________________________

Ta kontakt med Nyföretagar centrum och hör vilka bidrag du kan söka.

Som företag utan försäljning får du köpa produkter för utpris, och göra avdrag för momsen.
_________________________________________________

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2004-06-02, kl 14:28

winberg

winberg

Inlägg: 7

KOlla upp hur stort intresset är för ett internet-café. Sen så måste du vara klar över vilken målgrupp cafét ska rikta sig till. Ska det vara ungdomar eller ska det vara den äldre generationen som skall nås? Billigast blir nog om du sätter ihop burkarna själv. Beställer olika delar ifrån där det är billigast sen så slänger du ihop dem alla. Kan ta sin tid men en del slantar sparas på det viset.

Ett måste är att du har de populäraste online-spelen så som Counter-Strike, Warcraft III, Unreal Tournament 2004 om du nu ska nå ut till ungdomar. Där kan det uppstå ett hinder eftersom det kan bli en hel del i kostnadet för att köpa in mjukvara till alla maskiner. Ett tips är att börja i en liten skala och sen utöka succesivt när det behövs.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2004-07-11, kl 20:01

kheldon

kheldon

Inlägg: 10

Ett förslag är att även kontakta utvecklare (eller deras PR) och försöka få ihop en sponsrad tävling. Antingen med spelet i fråga för datorerna eller priser. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2004-08-20, kl 22:32

AndersB

AndersB

Inlägg: 6

stavmia mejla mig så kan du få en JÄVLA massa tips! Jag håller själv på att starta ett IT-Cafè.
[email protected]

arrelius! Det blir inte biligare i längden att bygga själv. Du får inga garantier om något pajar. När det gäller Datorer så HYR man dom av GECapitals och deras IT-Swap.

//Anders B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2004-11-11, kl 13:34

username

David
Håkansson

Inlägg: 4

Driver ett it cafe i en stad med 26000 inv. det är upp och ner, gör inga utsväningar om du går med stor vinst en månad, nästa kan det vara tyst som i kyrkan...

En del spel måste du skaffa speciella licenser till,
Half-life 1 och 2 t.ex (Cs mm) andra räcker det
med en slutkundslicens per dator.

Egentligen tror jag, inte säker, att det går med slutkunds
licens till alla spel. Så länge du inte driver ett aktiebolag
kan du hävda att spelen tillhör dig peronligen och de
är installerade på datorn med licens. Du hyr inte ut spelet
i sig utan datorn. Men kolla upp det med speltillverkaren,
i sverige grossisten.

www.panvision.se är en stor svensk spelgrossist.

Leasa datorerna genom ett lokalt datorföretag, det brukar
ge bästa pris. Bankerna är dyra om du skriver avtal
på kort tid. (en dator i toppklass håller ett år drygt)

om du verkligen startar it cafét är du välkommen att höra av dig till oss. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-02-25, kl 12:01

username

Magnus
Johansson

Inlägg: 9

Är det någon som är på gång med internetcafé tankar så kontakta mig gärna, då mitt företag erbjuder sk. franschise koncept för just internet/nätverkscaféer runt om i Sverige.

Mvh
Magnus Johansson
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-04-13, kl 15:04

username

Anton
Lindblad

Inlägg: 1

Magnus -
Din email-adress fungerar inte.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-11-15, kl 11:01

username

Fredrik
Lundahl

Inlägg: 11

någon som är sugen på en server som kan användas till spelservrar så maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat