Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Uppfinningar & Patent

Köpa uppfinningar/patent

Inlägg 1 av 20

2003-08-07, kl 09:24

username

Jocke

Inlägg: 2

Köpa uppfinningar/patent

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2003-08-07, kl 10:05

username

Jeanette
Westin

Inlägg: 2

Hej Jocke!Skulle du tycka att det var intressant att komma i kontakt med våra medlemmar i Svenska Uppfinnareföreningen? Kontakta i så fall mig på [email protected] Jeanette WestinSvenska Uppfinnareföreningen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2003-08-15, kl 15:45

username

Peter
Stenberg

Inlägg: 1

Jocke,

kontakta gärna mig ang. en affärsidé.

Peter 070-564 15 24

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2003-09-12, kl 13:05

username

Hans
Jangeby

Inlägg: 10

Vi har en väl utvecklad affärsidé med en annorlunda affärsmodell (jmf IKEA med andra möbelbutiker och deras värdekedja) med en produkt som vi snart ska sjösätta. För det finns tre finasiella strategier. En av dem är att ta externt kapital och med kompetens i styrelsen för snabbare global expansion.
Vill ni veta mera så maila eller ring 070-5550111

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2003-09-26, kl 15:30

username

Claes
Lund

Inlägg: 10

Hej Jocke!
Jag sitter alltid på nya idéer och har ett företag nu som jag driver ihop med min delägare.
Har perioder då det formligen väller upp idéer och har önskat någon som kan ta tag i idéerna då jag inte har mycket tid till dem.
Hör gärna av dig till mig om det finns ett intresse i detta.
Mail: [email protected]

Mvh Claes Lund

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2003-10-03, kl 12:52

username

Tommy
Granberg

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Vi är några killar som precis startat ett riskkapitalbolag där vi inte bara tänker investera i nystartade bolag, utan vi vill även genom aktivt ägande och affärrsutveckling av nya pantent och uppfinningar, öka företagets inkomster.

Sitter du på pantent eller uppfinningar som du är intresserad av att sälja, helt eller delvis, hör av dig!

Jocke H.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2003-10-31, kl 13:31

username

Eva
Fredell

Inlägg: 1

Hej,
Kontakta mig, har nästan prototyp på en sematisk webbapplikation. Möjlighet finns till en serie av patent.
2 varumärken är redan registrerade. Mycket stor potential.
Ring mig 0733-44 62 58 Eva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2004-02-11, kl 11:20

username

Johan
Lindbärg

Inlägg: 7

Hej!
Sitter på en prototyp och ett ex av en ny hushållspryl. Det är en liten smidig sak som alla har användning för. Passar perfekt till att trycka reklam på. Tanken var att erbjuda ngt livsmedelsföretag produkten att använda som "give away" i butik. Därigenom skulle ett intresse skapas innan den lanseras i konsumentförpackning.
Har tyvärr inte tid att ta tag i detta och erbjuder nu idén till någon som kan fortsätta projektet. Produkten är i första hand tänkt att tillverkas i plast, men kan även tillverkas i rostfritt.
Välkomna att höra av er till mig för vidare information.
Mvh/Johan
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2004-07-18, kl 01:17

username

Oscar
Lindberg

Inlägg: 9

Har en grej på G. :-)

Hör av Er på mailen och berätta vad Ni söker och Era tankar kring detta.

E-post: [email protected]

MVH Oscar Lindberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2005-01-25, kl 22:58

username

Daniel
Sjöholm

Inlägg: 2

Hej!
Jag är snart exam industridesigner och driver företag inom bransch.
Jobbar på att bygga ett större kontaktnät och är intresserad av att hjälpa folk med bra idéer som en långsiktig investering för min del.
Mejla gärna till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2