Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Krav på EAN-Kod?

Inlägg 1 av 4

2009-06-21, kl 22:25

username

André
Geiverz

Inlägg: 1

Krav på EAN-Kod?

Hej. Funderar på att starta ett nytt företag där vi skall erbjuda en unik produkt.Undrar om det finns krav på att produkten skall ha en "EAN-Kod" och i så fall, var köper man det?Tack på förhandAndré

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-06-24, kl 17:13

username

Ensio
Puronranta

Inlägg: 3

André Geiverz skrev:Hej. Funderar på att starta ett nytt företag där vi skall erbjuda en unik produkt.Undrar om det finns krav på att produkten skall ha en "EAN-Kod" och i så fall, var köper man det?Tack på förhandAndréNär jag arbetade inom frukt och grönt så krävde vi av leverantören att de skulle ha en fungerande EAN-kod. Fungerade inte EAN-koden så skickade vi helt enkelt bara tillbaka godset. Så hör med ev tillverkare/leverantör.Tror också att butiker idag kräver det./ensio

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-07-17, kl 13:53

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

I och med att det är ganska billigt att skaffa en EAN-kod så verkar det dumt att missa att dom stora kedjorna tar in din produkt på grund av en så enkel sak som avsaknad av en EAN-kod.Läs mer om hur du registrera en EAN-kod på GS1´s hemsida:http://www.gs1.se/

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-10-04, kl 22:54

Budoiren

Budoiren

Inlägg: 2

Jag har nyss startat en tidning, den är väldigt nishad och kommer säljas i ett mindre antal utvalda butiker till en början.
Jag hoppas såklart att den senare ska börja säljas hos tex Presstop, eller varför inte på Pressbyrån?

Är streckkod ett måste i sådana fall?
Ska jag satsa på det direkt?
Eller är det en onödig utgift tro?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat