Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Letar du stort kapital?

Inlägg 1 av 6

2006-09-27, kl 21:22

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Letar du stort kapital?

Jag finner kapital i storleksordningen 3-300 Miljoner EURO.



Ifall detta är en summa du/ni kräver till affärsverksamhet eller
fastighetsköp kontakt mig då på [email protected] så sätter vi
upp ett möte direkt med vår bankkontakt.



Belåningsgraden är i gynnsamma fall 95% av efterfrågat kapital. Bra
förhållande alltså. Räntenivån därpå diskuterar ni direkt med vår
bankkontakt.



Vi tar alltid ut minst 5% i finders fee, observera.



Mvh

Mathias Olsson

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2006-09-27, kl 22:55

SpirosK

SpirosK

Inlägg: 39









"Crepelino – ett nytt fastfood- koncept för mötesplatser så som gallerior, shoppingcentrum, flygplatser och centralstationer."
”Vi skall etablera oss som en ny fastfood-kedja på den svenska och internationella marknaden med mycket goda smakupplevelser. Vi skall attrahera alla fem sinnena genom att ha en tuff design, med hög servicenivå i attraktiva lägen för att skapa upplevelser och inspiration.
Vår målsättning är att 2008 ha 40 helägda enheter i Sverige."
 
Utvecklingen är i full gång och avkastningen förväntas vara ca. 15 % år 2008 med en omsättning på 123 Mkr.
 
Sökandet för kapital är nu aktuellt. Vi befinner oss i fasen där de första hyresavtalen för de första sex enheterna skall undertecknas (öppnandet sker löpande under perioden nov 06-mars 07).
Riskkapital behovet förväntas vara ca. 1,5 Mkr under denna period för samtliga enheter..
Likviditetskurvan når botten nivå på ca. 6 Mkr andra hälften på år två. Mer kapital kommer att krävas om projektet följer dagens budget. Kapital som kan komma via befintliga eller nya partners. Bolaget önskar även ytterligare kunskap till styrelsen, så förutom kapital, skulle det vara utmärkt om du även har tiden samt kunskapen att tillföra detta till bolaget.
 
Styrelsen och jag samt övriga direkt eller indirekt involverade parter är hel övertygade om potentialen som konceptet har. Personligen har jag investerat kapital och mer än 1,5 års arbete med konceptets förberedelser samt skapande av nätverk för att kunna ge projektet en professionell start med möjligheten till att snabbt kunna expandera även utanför Norden.

För mer information; www.crepelino.com 
 
Spiros Kirgiopoulos
+31 621 54 76 22 (Nederländerna)
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2006-09-27, kl 22:58

SpirosK

SpirosK

Inlägg: 39

Spiros Kirgiopoulos:








"Crepelino – ett nytt fastfood- koncept för mötesplatser så som gallerior, shoppingcentrum, flygplatser och centralstationer."
”Vi skall etablera oss som en ny fastfood-kedja på den svenska och internationella marknaden med mycket goda smakupplevelser. Vi skall attrahera alla fem sinnena genom att ha en tuff design, med hög servicenivå i attraktiva lägen för att skapa upplevelser och inspiration.
Vår målsättning är att 2008 ha 40 helägda enheter i Sverige."
 
Utvecklingen är i full gång och avkastningen förväntas vara ca. 15 % år 2008 med en omsättning på 123 Mkr.
 
Sökandet för kapital är nu aktuellt. Vi befinner oss i fasen där de första hyresavtalen för de första sex enheterna skall undertecknas (öppnandet sker löpande under perioden nov 06-mars 07).
Riskkapital behovet förväntas vara ca. 1,5 Mkr under denna period för samtliga enheter..
Likviditetskurvan når botten nivå på ca. 6 Mkr andra hälften på år två. Mer kapital kommer att krävas om projektet följer dagens budget. Kapital som kan komma via befintliga eller nya partners. Bolaget önskar även ytterligare kunskap till styrelsen, så förutom kapital, skulle det vara utmärkt om du även har tiden samt kunskapen att tillföra detta till bolaget.
 
Styrelsen och jag samt övriga direkt eller indirekt involverade parter är hel övertygade om potentialen som konceptet har. Personligen har jag investerat kapital och mer än 1,5 års arbete med konceptets förberedelser samt skapande av nätverk för att kunna ge projektet en professionell start med möjligheten till att snabbt kunna expandera även utanför Norden.

För mer information; http://www.crepelino.com/ 
 
Spiros Kirgiopoulos
+31 621 54 76 22 (Nederländerna)
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2006-09-28, kl 09:13

username

Torbjörn
Olsson

Inlägg: 35

Hej

Jag söker kapital för att starta upp en ny sport butik i Göteborg,
Stockholm och Malmö och senare i Finland och i Danmark.

En ny sport butik med produkter från Kina,Island,USA och Norge.

Mer info kontakta mig på [email protected] el 076-2753998.

Med Vänlig Hälsning

Torbjörn Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2006-10-12, kl 16:05

Mathias Olsson: Jag finner kapital i storleksordningen 3-300 Miljoner EURO.

Ifall detta är en summa du/ni kräver till affärsverksamhet eller fastighetsköp kontakt mig då på [email protected] så sätter vi upp ett möte direkt med vår bankkontakt.

Belåningsgraden är i gynnsamma fall 95% av efterfrågat kapital. Bra förhållande alltså. Räntenivån därpå diskuterar ni direkt med vår bankkontakt.

Vi tar alltid ut minst 5% i finders fee, observera.

Mvh
Mathias Olsson
[email protected]
Finns det inte finansiärer runt 1-2 milj svenska kr?

Vänligen Jocke

Jocke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-11-02, kl 18:46

username

Medlem
#49642

Inlägg: 3

hmm , ar det sa att ni tar 5% i forskott ? ;) hahaha

Inläggets betyg
Svara Svara med citat